قتل سیاسی یک پاکبان بدست مزدور آتش به اختیار- سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در ساعات بامدادی روز ۲۰ بهمن چند کارگر پاکبان شهرداری که مشغول تمیز کردن مسیر اتوبان نیایش بودند مورد حمله “بدون مقدمه” یک راننده خودرو قرار میگیرند. شخص مهاجم یکی از پاکبانان را که جوانی ۲۰ ساله بوده از بالای پل به زیر پرت کرده و او را به طرز فجیعی به قتل می رساند و پس از تهدید دیگر پاکبانان به پرت کردنشان از روی روگذر با خودروی خود از محل حادثه دور میشود.

در پی بازداشت مظنون توسط پلیس در روز ۲۸ بهمن این شخص گفته که فکر کرده پاکبانان در پی سرقت و یا اهانت به پرچم ها و تزیینات سالگرد ۲۲ بهمن بوده اند. وی ادعا کرده که پس از تماس با پلیس تصمیم به مداخله گرفته و یکی از آنان را هل داده که به پایین پرت شده و جان خود را از دست داده است و اصلا نمی دانسته آنها کارگر شهرداری و مشغول نظافت هستند.

مبنای شکل وقیحانه دفاع این مظنون از عملکرد وحشیانه خود، موجودیت و سیاست ضد انسانی رژیم اسلامی است که در فرمان خامنه ای به اوباش و گله های مزدور که در مقابل اعتراضات و تظاهرات عمومی “مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار” عمل کنید متجلی میگردد. از این منظر این عمل در کُنه خود صحیح است زیرا با نیت خیر دفاع از حکومت اسلامی و به شکلی “خودجوش” صورت پذیرفته است و قتل کارگر جوان اشتباهی سهوی است. احتمالا حضرات آخوند-قاضی هم با در نظر گرفتن نیت خیر ایشان وی را شامل تخفیفات شرعی و الهی قرار خواهند داد.

این قتل نه موردی منفرد بلکه شکل عمومی جنگ رژیم اسلامی علیه مردم است. قبلا هم مزدوران رژیم تظاهرکنندگان و معترضین را از روی پل و از طبقات بالای خوابگاه ها به پایین پرت کرده بودند. نیروهای “سرخود” در عملیات “خودجوش” قلب و چشم و سر مردم را نشانه گرفته به قتل رسانده بودند. قاتل های زنجیره ای به شکلی “خودجوش” نویسندگان، هنرمندان و فیلمسازان منتقد را ربوده، شکنجه کرده و به قتل رسانده بودند. و اتفاقا با اتکا به همین سیاستهای وقیحانه رژیم اسلامی است که اعضای مذکر خانواده ها دست به قتل “خودجوش” دختران و زنان نافرمان خانواده و همجنسگرایان و دگرباشان میزنند.

قتل این پاکبان جوان، مانند تمامی موارد مذکور جنایتی سازمانیافته و سیاسی است و به این معنی نیازمند واکنش و پاسخی سیاسی است. پاسخ مردم به این جنایات، سرنگونی و در هم شکستن کلیت دستگاه قتل و جنایت حکومت اسلامی است.

اینرا هم بخوانید

شکست سیاسی و اقتصادی اردوغان در ترکیه

مندرج در ژورنال شماره ۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …