دولت آیت الله قاتل و ماجرای “لایحه حذف دلار۴۲۰۰ تومانی”

دولت آیت الله قاتل و ماجرای “لایحه حذف دلار۴۲۰۰ تومان””

جمهوری اسلامی، حکومت آدمکشان اسلامی سرمایه، تحمیل گرانی، فقر و فلاکت، حکومت دزدان و قاچاقچیان ارز و کاالا و…. است. رسانه های حکومتی گزارش دادند که دولت رئیسی قصد حذف «دلار۴۲۰۰ تومانی» کالاهای اساسی را داشته و گویا لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرده است.

لازم به توضیح است که ارز دولتی و واردات کالاهای اساسی با استفاده از ارز دولتی در سال های اخیر یک منبع کلان دزدیها و چپاوول باندهای حکومتی بوده و نه فقط تاثیری در مهار گرانی و واردات کالاهای اساسی نداشته، بلکه قیمت این کالاها چندین برابر گرانترهم شده است. نتیجه اتخاذ این سیاست افزایش سرسام آورگرانی همه کالاهای اساسی و کاهش ۸۰ درصدی قدرت خرید اکثریت مردم بوده است.

ارز دولتی فرصت مناسبی برای باندهای دزد و قاچاقچی حکومت فراهم آورد تا افزایش هر روزه قیمتها و گرانی های بیشتر را “مدیریت” بکنند. در عین حال ارز دولتی یک منبع بزرگ تامین هزینه های ریالی حکومت نیز است.

 باندهای وارد کننده حکومتی ارز ۴۲۰۰ تومانی را از دولت گرفته و در بازار آزاد به قیمت های بالا و گران ارزهای خارجی فروخته و درآمدهای صدها میلیارد تومانی روزانه به جیب می زنند. اینها آگاهانه و عمدا قیمت ارزهای خارجی بویژه دلار را بالامی برند و با وقاحت ادعا می کنند، “بازار ارز را مدیریت” می کنند تا قیمت ارزهای خارجی بویژه دلار بالاتر نرود. این ادعا دروغی بیش نبوده و نیست. دولت خود عامل اصلی گرانی ارزهای خارجی است.

جمهوری اسلامی و سیاستهای پولی و ارزی اش یک عامل اصلی افزایش قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی، و به طریق اولی عامل افزایش هر روزه قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است. فروش ارز و کسب درآمد برای تامین هزینه های جاری دم و دستگاه عریض و طویل حکومت در کنار تضمین دزدیهای قاچاقچیان حکومتی، سیاست رسمی حکومت است. دولت آیت الله قاتل رئیسی، نظیر دولت روحانی و احمدی نژاد و…. دولت قاچاقچیان ارز و کالا، حکومت دزدان و آدمکشان، دولت تحمیل گرانی، فقر و فلاکت بر گرده مردم ایران است. این دولت باید گورش را گم بکند.

محمد شکوهی

١٩آبان ١٤٠٠، ١٠ نوامبر ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …