مردم مبارز کردستان! علیه اعدام ها متحدانه دست به اعتراض و مبارزه بزنیم- نسان نودینیان

اخیرا خبر انتقال ایوب کریمی به سلول انفرادی و خطر اعدام او در میدیای اجتماعی خبرساز شده است. ایوب کریمی هم پرونده جمعی از زندانیان سیاسی است که به اعدام محکوم شده اند. از این شش نفر هم پرونده ای، قاسم آبسته یکشنبه ١٤ آبان سال جاری در زندان قزل حصار کرج اعدام شد. محاکمات و رسیدگی به پرونده قاسم آبسته و هم پرونده ای های او ١٤ سال است، در جریان است.

امروز(پنچشنبه ٢ آذر ماه ١٤٠٢) به گزارش هه‌نگاو، حکم اعدام میلاد زهره‌وند، بدون اعلام قبلی به خانواده‌اش، اجرا شده است. این حکم، در روز ۲۲ آبان در دیوان عالی کشور تایید‌ شده بود. میلاد زهره‌وند روز ۴ آبان ۱۴۰۱ همزمان با چهلم مهسا امینی در ملایر بازداشت شد. او سپس متهم شد که یک مامور امنیتی به نام «علی نظری» را به قتل رسانده است. خبرگزاری تسنیم در آبان سال گذشته از کشته‌شدن ماموری به نام «علی نظری» در جریان «تعقیب و گریز معترضان» خبر داد.

پرونده سازی های تسنیم و نهادهای اطلاعاتی ـ قضایی سرکوبگران حکومت اسلامی بر کسی پوشیده نیست. ٦٠٠ اعدام در ١٠ ماه گذشته سال جاری هشدار دهنده است. حکومت اسلامی دها نفر را برای اجرای مجازات اعدام و حلق آویز کردن زیر تیغ اعدام اسیر و زندانی کرده.

با اعدام قاسم آبسته در مطلبی هشدار دهنده از مردم کردستان و مهاباد درخواست دست زدن به اقدامات فوری برای جلوگیری از اعدام شش نفر از هم پرونده ای های قاسم آبسته را مطرح کردیم. در این نامه هشدار دهنده خطر اعدام زندانیان سیاسی را یادآوری کردیم. انتقال ایوب کریمی به سلول انفرادی را باید جدی بگیریم.

در این روزها که خطر اعدام در زندانهای رژیم تبهکار حکومت اسلامی بیشتر شده، علیه اعدام ها متحدانه دست به اعتراض و مبارزه بزنیم. احکام اعدام با مبارزات مردم می تواند لغو و سد شود.

حکومت جنایتکار اسلامی در شرایط آشفته و شکننده ای قرار دارد، در چاه عمیق جنگ ارتجاعی غزه و حماس گرفتار شده، دامنه اعتراضات کارگران(صنایع نفت)، پرستاران و بازنشستگان وسیعتر شده. هر روز در چند شهر و کارخانه اعتراضات در جریان است. تنفر مردم از رژیم اسلامی عمیق تر شده و در اشکال مبارزاتی و شعارها و خواسته های مردم به خوبی قابل مشاهده است. جمهوری اسلامی برای مقابله با پیشروی های اجتماعی انقلاب زن زندگی آزادی با توحش ضد انسانیش از سیاست “مجازات اعدام” برای مرعوب کردن جامعه و ادامه حاکمیتش استفاده میکند. اعدام میلاد زهره وند جوان مبارزی که در مراسم چهلم مهسا امینی در شهر ملایر شرکت کرده بود، ادامه سیاست های تبهکارانه حکومت اسلامی علیه خیزش مردمی زن زندگی آزادی و مردم در ایران است. مردم در طول حاکمیت سیاه و توحش جمهوری اسلامی مرتب شاهد کشتار مخالفین با حکم اعدام بوده اند.

ما چاره ای جز مبارزه متحد علیه رژیم تبهکار اسلامی و مجازات وحشیانه اعدام نداریم.

در شرایط کنونی جوانان، احزاب و سازمانهای مدافع حق حیات و حقوق انسانی نهادهای حقوق بشری، سازمان و احزاب سیاسی و مخالف اعدام باید نقش و دور موثر و کارسازی علیه اعدام ها داشته باشند.

نسان نودینیان

٢ آذر ١٤٠٢

٢٣ نوامبر ٢٠٢٣

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …