” مكتب امير المومنين” بیش از ۶.۶ میلیون دلار ارز دولتی گرفته

تابناک:در بین دریافت کنندگان ارز دولتی نام خیریه تعليماتي، تحقيقاتي، علمي و ديني مكتب امير المومنين به چشم می خورد که توانسته به میزان بیش از 6.6 میلیون دلار و 2.2 میلیون یورو ارز دولتی دریافت نماید. در سایت این خیریه فعالیت تجاری دیده نمی شود. برخی اعضای هیأت مدیره این مؤسسه در شرکت های دیگر نیز سمتی داشته اند.این خیریه در 71 ردیف توانسته بود 6 میلیون و 670 هزار و 649 دلار به قیمت ارز 4200 تومانی از بانک مرکزی دریافت کند. همچنین جستجوها نشان می داد که این خیریه در کنار سایر شرکت ها موفق شده بود در 40 ردیف یورو به میزان 2 میلیون و 268 هزار و 64 به قیمت دولتی دریافت کند. تنها بخشی از این ردیف ها را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

این خیریه متعلق به کیست و چه نوع فعالیت هایی را انجام می دهد؟

طبق اطلاعاتی که در سایت این خیریه به آدرس http://maktab-charity.org/ آمده است این خیریه در سال 1349 با محوریت حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی تأسیس شده است. در حال حاضر نیز هیأت مؤسسین مؤسسه خیریه مکتب امیرالمومنین  بر اساس اساسنامه این مؤسسه هفت نفر می باشند. طبق اطلاعات موجود، این مؤسسه در زمینه آموزشی (دانشگاه مفید، مجتمع مدارس مفید)، فرهنگی ـ مذهبی (کانون توحید، مسجد امیرالمومنین) و خیریه (تسهیلات قرض الحسنه، جهیزیه) فعالیت دارد.

همان گونه که دیده می شود در سایت این مؤسسه خیریه، هیچ گونه فعالیت تجاری دیده نمی شود که بابت آن ارز دولتی دریافت کرده باشد.

طبق آخرین آگهی موجود از این مؤسسه در سایت یکپارچه سازی پایگاه آگهی های قانونی به آدرسhttp://www.rrk.ir/news/newslist.aspx که زیر نظر قوه قضائیه است، به استناد صورت‌جلسه 28 تیرماه 1396 این مؤسسه، سید هادی موسوی کریمی به کد ملی 1460823354 به عنوان رئیس هیأت مدیره، محمدعلی صدیقی گیلانی به کد ملی 0320214702 به عنوان نائب رئیس هیأت مدیره و میرسعید موسوی کریمی به کد ملی 1460855167 به سمت مدیرعامل و عضو هیأت مدیره مؤسسه برای دو سال (تا 28 تیر ماه 1398) انتخاب شدند. تصویر این آگهی را در زیر مشاهده می کنید.

اینرا هم بخوانید

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان به تجمعات سراسری در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

‍ فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران معلمان آزاده و عدالت‌خواه ایران! نظام آموزش …