من و  منصور حکمت

در شهر کوچک مریوان درخانواده ای فقیر متولد شدم. ١٧ سال سن داشتم با سیاست آشنا شدم. در سن ٢٠ سالگی معلم شدم. و در همین سن با یک گروه کمونیست و سیاسی آشنا و عضو این گروه شدم. گروه ما اهل سیاست،  مطالعه جمعی و پراتیک و عمل در میان کارگران و زحمتکشان بود. با تشکیل حزب کمونیست ایران و آشنایی و مطالعه متون “اتحاد مبارزان کمونیست” تحت تاثیر منصور حکمت قرار گرفتم.  پراتیک اجتماعی و حزبی ام از الگوهای کمونیسم کارگری و نقد طبقاتی منصور حکمت به دنیای امروز است. انسانها محصول جنبشهای فکری و اجتماعی دوره معاصر خودشان هستند. من و صدها کادر کمونیست در تشکیلاتهای علنی و داخل کشور محصول جنبشی هستیم که منصور حکمت از بنیانگزارش است.

نقطه عطفهای سیاسی و شکلگیری های فکری در زندگی فعالین سیاسی و بویژه کمونیستهایی که برای تغییر بنیادی، انقلاب سوسیالیستی و زیرو رو کردن سرمایه داری حاکم و دولت و نظامهای ظالمانه میکوشند، اتفاق میفتد. بحثهای “سمینار کمونیسم کارگری” و “تفاوتهای ما” منصور حکمت مجرایی برای شکل گیری کمونیسم انسانی و دخالتگری اجتماعی در من بوجود آمد. در کردستان طرفدار سرسخت بحثهای منصور حکمت بودم، بحثهای او در کنگره های ٥ و ٦ کومله(سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) و دورنمای فعالیتهای کمونیستی در کردستان برای من مهم و تحت تاثیر آنها بودم.

و امروز که کارگران و مردم در ایران در التهاب سیاسی و اعتراضی عمیقی قرار دارند، رو در رویی سیاسی و اعتراضی کارگران و مردم وارد فاز کاملا متفاوتی شده، سرنگونی حکومت اسلامی و زیرو رو کردن نظام سرمایه امری مبارزاتی و روزانه است، و در شرایطی که حزب کمونیست کارگری در پیشاپیش و در قله بالای چپ و کمونیسم در سیاست و پراتیک و سازماندهی کارگران و مردم قرار دارد. بکارگیری تئوری و سیاستهای منصور حکمت، تقویت  حزب کمونیست کارگری و بدست گرفتن سیاستهای کمونیستی این حزب از هر دوره ای مهمتر و تعین کننده تر شده است.

4 ژوئن ٢٠١٩

نسان نودینیان

ایسکرا ۹۹۱

 

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …