نامه جمعی از مردم بوشهر در حمایت از سپیده قلیان، فعال مدنی و مدافع جنبش کارگری

سپیده قلیان، فعال مدنی و مدافع حقوق کارگران مجتمع کشت و نیشکر هفت تپه و زندانی سیاسی که در ساعات پایانی شب چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ با دست بند و پابند از بند زنان زندان اوین به زندان بوشهر تبعید شد، با ارسال یک فایل از داخل زندان از آنچه مزدوران امنیتی رژیم جنایتکار اسلامی با او کرده اند، با مردم سخن گفته است.
او در این فایل می گوید: ” دست و پایم را غُل و زنجیر کردند و به میان مردم در میدان انقلاب بردند و چرخاندند. مردم با نگاه‌هایی هاج و واج فکر می‌کردند که این قاتل زنجیره‌ای کیست؟ می‌خواستم داد بزنم؛ من نه اسدبیگی هستم و نه کسی که دو بار به هواپیمای اوکراین شلیک کرد! اما طوری میان چنگال‌های مردانه و نگاه‌های حریص شان احاطه شده بودم که فریاد در گلویم خفه شد.”
حال مردم مبارز بوشهر در حمایت از سپیده قلیان، نامه ای منتشر کردند که جهت انتشار در اختیار مردم قرار می دهیم؛
“ای سپیده در غل و زنجیر ما، درود فراوان بر تو دختر شکست ناپذیر ایران زمین مان باد!
آرزو داشتیم که در بهاری آزاد به بندرمان پای بگذاری تا با ساز و دهل و نی انبان ، رقص کنان، پایکوبان و خیام خوانان به استقبالت آمده و مقدمت را به سانی گرامی بداریم، که شایسته توست. ولی افسوس که ضحاک مار به دوش و مزدورانش، هنوز هم از نوشیدن خون و ظلم و ستم بی انتهایشان سیر نگشته و هنوز هم به پایان خود باور ندارند. متأسفانه امروز خبر هولناک عملی کردن انتقالت را به زندان شهرمان شنیدیم.
تو را به بوشهر آورده اند، بدین امید که باز هم به بندت کشند و رنج و جورت را افزایش دهند تا به خیال خام خود درهمت شکنند و تسلیم شدنت را ببیند. اما زهی خیال باطل، این جلادان کور خوانده اند. تو را به شهری آورده اند که آوازه مبارزات زنان و مردانش بر علیه بی عدالتی و ظلم و ستم متجاوزین به گوش جهانیان رسیده و در تاریخ ثبت گشته است. و تو ای دختر مبارز و شکست ناپذیرمان، این را بدان که ما مردم بوشهر نیز به مانند خودت عزم مان را جزم کرده ایم که تا نابودی این رژیم سفاک و خونخوار لحظه ای آرام نگیریم. مطمئن باش که مردم مبارز بوشهر به این جنایتکاران پاسخی خواهند داد، دندان شکن!
مردم این شهر آرام نخواهند گرفت و شبها چشم بر هم نخواهند گذاشت، زمانی که ببینند که این جنایتکاران در شهر خوشنام شان، قهرمانی را به غل و زنجیر کشیده و برای در هم شکستنش از هیج شکنجه ای دریغ نمی کنند. مردم ما از هم اکنون به راه افتاده و اسم و آدرس زندان بانانت را جمع آوری کرده اند. ما در حال حاضر از محل زندگی و خیلی از دیگر مشخصات شان مطلع شده ایم. دست از پا، بیشتر از این خطا کنند، ما می دانیم و آنها!
فقط مویی از سرت کم شود، آنچنان بلائی بر سرشان خواهد آمد که حتی در خواب هم ندیده اند. و اما خواسته ما، آزادی بی قید و شرط توست. این را به جلادان بگوئیم که تو را به هر جا که ببرند، پیدایت خواهیم کرد و آنها را که شناسائی شان کرده ایم ، به سزای اعمال شان خواهیم رساند.
و حرف آخر به خانواده، اقوام، خویشان و دوستان این جنایتکاران بوشهری؛ ما همگی شما را شناسایی کرده ایم.
یا دختر قهرمان ایران زمینمان را آزاد می کنید و یا هر چه که دیدید، از چشم خود دیدید.
خلاصه، از ما گفتن!
سپیده جان، اندکی صبر، سحر نزدیک است. ارادتمند / بوشهری های مبارز

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل