نامه سرگشاده یک زن کمونیست ایرانی به نوام چامسکی، اسلاوی ژیژک و دیوید هاروی: شما جزئی از صورت مساله هستید!

نامه سرگشاده شما به همراه ١٨٠ نفر دیگر از چهره های آشنا در سیاست ایران، به خانم موگرینی، یکبار دیگر در ابعادی اجتماعی اثبات کرد که شما روشنفکران به اصطلاح چپگرا، سورنا را از سر گشادش میزنید.

قبل از هر چیز میخواهم نکاتی را در نامه شما که بسیار توهین آمیز به ما مردم و بویژه زنان در ایران است گوشزد کنم.

می فرمایید مردم ایران دوبار رئیس جمهوری متعهد به شروع گفتگوی سازنده با جهان را برگزیدند، شوخی می فرمایید، یا اینکه خبر ندارید در آن مملکت سخن گفتن از انتخابات بویژه برای کسانی که در غرب زندگی کرده و در انتخابات فرانسه و آلمان و امریکا حداقل دیده اند که در این کشورها نیمه جامعه را یعنی زنان را از کاندید شدن محروم نمیکنند، یک تف سر بالا است. از کدام انتخابات حرف میزنید ، از اینکه کاندیداهای فقط مرد و فقط مسلمان و فقط شیعه و فقط وابسته به حکومت باشند، حرف میزنید، و نمی بینید که هر کس کاندید میشود اول یک دستگاه بالاتر حکومتی به اسم شورای نگهبان افراد را از صافی رد میکند و سپس تعدادی جنایتکار حرفه ای و سازندگان جهنمی به اسم حکومت اسلامی وارد دوره ” انتخابات ” میشوند. رئیس جمهور منتخب در آن مملکت وجود ندارد وقتی احزاب ممنوع هستند، وقتی هر نقدی به حکومت با اعدام پاسخ میگیرد…

از اعدام حرف زدم باید خشم خودم را یکبار دیگر از این نامه شرم آور شما اعلام کنم. در آن مملکت که شما از آن به اسم ایران نام میبرید و بین مردم و حکومت تفاوتی قائل نمیشوید، روزانه افراد را با طناب دار میکشند، نه فقط در زندانها بلکه در ملا عام، شما در برج عاج روشنفکری نشسته اید و از فرط ضد امپریالیست بودن، چشم و قلبتان را بسته و می فرمایید طرفداران صلح هستید، شوخی نکنید! در ایران ٣٩ سال است جنگی در جریان است که شما نه به آن علاقه ای نشان داده اید و نه آنرا دیده اید، منظورم جنگ بین مردم و حکومت است، منظور جنگ بین کارگرانی است که ماهها است حقوقشان را نداده اند و جنگ بین زنان با حکومتی است که در قانون اساسی اش نوشته خون زن نصف خون مرد ارزش دارد و زنان را باید در پارچه سیاهی پوشاند و اگر دست از پا خطا کنند ، میتوان سنگسارشان کرد و در قانون اساسی اش اندازه سنگها را نیز معین کرده است . این صلح نکبت بار ارزانی شما باد!

از دستاورد بزرگ دیپلماتیک قرن بیست و یک حرف میزنید ، این به اصطلاح دستاورد هم به همت مردم ایران به حکومت اسلامی تحمیل شد. مردم ایران حکومت را با مبارزاتشان قدم به قدم عقب رانده و ضعیف اش کردند و سپس حکومت مجبور شد پای میز مذاکره رفته و پروژه بمب اتمی اش را کنار بگذارد. این حکومت در خفا و یا آشکار میخواهد بمب اتم بسازد، و تا همین امروز میلیاردها دلار پول مردم ایران را صرف این بلند پروازی ها خطرناک کرده است. نه فقط این بلکه این حکومت در منطقه آشوب بپا میکند و در سوریه و عراق و در همه جا از تروریسم اسلامی دفاع میکند، معلوم است که فقط در این جنگ افروزیها حکومت اسلامی سهیم نیست، دولت امریکا و عربستان سعودی و پوتین و حکومتش و داعش و .. در خاورمیانه ، زندگی را بر میلیونها نفر به جهنم تبدیل کرده اند، نکته مهم اینست که شما از فرط ضد امریکایی بودن، به مردم ایران میگویید با همین فاشیسم عریان بسازید و بسوزید و با برجام و رئیس جمهور روحانی، کنار بیایید.

برجام جهت اطلاع شما هیچ بهبودی در زندگی مردم ایجاد نکرد. ٩٩ در صد پولهای آزاد شده روانه سوریه و عراق و فلسطین و یمن و .. شد و یا به جیب گشاد مقامات حکومتی سرازیر شد و بهمین دلیل مردم در دی ماه (دسامبر) سال گذشته در ٩٠ شهر به خیابانها رفته و گفتند این حکومت باید برود.

جالب است که شما در نامه هیچ جا و مطلقا هیچ جا به این مبارزات و قیام های شهری و اعتصابات روزمره و نفرت و خشم مردم از حکومت اشاره ای نمیکنید. ، ما میتوانیم بفهمیم بهنود و سروش و تریتا پارسی چرا با جان و دل از حکومت اسلامی دفاع میکنند، اما این دفاع رنج آور شما از حکومت صد هزار اعدام در ایران را نمی فهمیم.

من میخواهم یکبار برای همیشه خیال شما را آسوده کنم که اکثریت ایرانیان از این توافق بقول شما  دشوار، امروز دیگر دفاع نمیکنند. ، طبعا در ایران بدلیل وجود “رئیس جمهور منتخب” و دستگاه حکومتی دیکتاتورش، نمیتوان نظر سنجی کرد اما مردم ایران با پای خود در دی ماه به رفتن این حکومت و “رئیس جمهور منتخب اش” رای دادند، و همین مردم امروز میگویند این حکومت باید برود. با برجام و یا بی برجام مردم دیگر این حکومت را نمیخواهند. مردم ایران آزادی شادی رفاه و امنیت میخواهند و همه این خواستها در ضدیت با حکومت اسلامی است. پس لطفا حداقل شما که مارک انسانگرا و یا مارکسیست را یدک میکشید ، ببینید و بشنوید.

من فعال مدافع حقوق انسانی هستم و سالها است علیه سنگسار و اعدام و در دفاع ازحقوق زنان و حقوق انسانی فعالیت میکنم، من یک مارکسیست ایرانی هستم که همواره در پارلمانها و در مناظره های بین المللی گفته ام مردم ایران مجبور نیستند بین جنگ طلبی و دخالت دولت امریکا و سیاست “رژیم چنج”، و سیاست مماشات و بزک کردن حکومت فاشیست اسلامی یکی را انتخاب کنند. چرا نمیتوان گفت دست دول غربی و همچنین دولت روسیه و چین  از ایران کوتاه. بگذارید مردم خود تکیف این جانیان را روشن کنند. فقط لطفا دخالت نکنید و از حکومت اسلامی دفاع نکنید. مگر انقلاب علیه دیکتاتوری اسلامی در ایران اولین انقلاب جهانی است؟ مگر در همین آلمان و فرانسه و .. مردم با انقلابات حکومتهای دیکتاتور را سرنگون نکرده اند و مگر انقلاب کردن در این قرن بیست و یک، جنایت است که کسی و حتی روشنفکر به اصطلاح چپ از بردن نام آن ابا دارد؟

اجازه دهید در پایان این نامه سرگشاده بگویم که بین صف مدافعین ترامپ و کسانی که برای او هورا میکشند و مدافعین اتحادیه اروپا که برای حکومت اسلامی و اتحادیه اروپا هورا میکشند، یک صف سوم وجود دارد. صف مخالفین حکومت اسلامی صف مبارزین و سرنگونی طلبان صف چپ امروزی که از مدرنیته و رفاه و آزادی در ایران دفاع میکند. پیام این صف خطاب به دولتهای غربی و از جمله امریکا و آلمان و فرانسه و غیره اینست که از حکومت اسلامی دفاع نکنید و کمکش نکنید سر پا بماند. این مردم عزم جزم کرده اند حکومت را سرنگون کنند چرا که  اولین شرط هر نوع بهبودی در زندگی مردم در ایران سرنگونی حکومت اسلامی است.

از طرف این صف به شما میگویم، شما نه فقط راه حلی برای مشکلات مردم ایران ندارید بلکه خود جزیی از صورت مسئله هستید. پس لطفا کنار بروید تا مردم تکلیف رئیس جمهور “منتخب” و خامنه ای و نظام سرکوبگر اسلامی را روشن کنند.

روشنفکرانی همچون شما بهتر است دراین موارد سکوت کنند تا از یک حکومت فاشیست اسلامی دفاع کنند.

مینا احدی  کلن ٢٤ ماه مه ٢٠١٨

Minaahadi26@gmail.com

اینرا هم بخوانید

دهان شماها را باید گل گرفت! و این امر زنان است!

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی: «به این زنها رو بدهید کل کشور را تصرف میکنند.» …