نفت  شماره ۱۱:خانواده های کارگران اعتصابی نفت با یک ویدئو کلیپ به استقبال اول مه رفتند

در یک اقدام جالب توجه خانواده های کارگران اعتصابی نفت و گاز و فولاد به مناسبت روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر ویدئویی زیبا انتشار داده و در آن همراهی و حمایت خود را از اعتصاب نفت و گاز و فولاد اعلام کردند. این کلیپ با تصاویری از اعتصاب و مارش کارگران و به تصویر در آوردن خواستهای کارگران اعتصابی و پخش سرودی زیبا بر متن آن، فضای شورانگیزی از تحرک در میان بخشهای مختلف کارگران را بازتاب میدهد. اقدام خانواده های کارگران پروژه ای اعتصابی در نفت و گاز و فولاد بسیار مهم و آموزنده است و نشان میدهد که خانواده ها به شکلهای مختلفی میتوانند با اعتصاب کارگران و روز جهانی کارگر اعلام پشتیبانی و همراهی کنند و به آن قدرت بیشتری ببخشند. با این قدرت است که امسال کارگران به استقبال روز جهانی کارگر میروند.

هم اکنون موجی از همبستگی با اعتصابات کارگران نفت و گاز و فولاد در جریان است و شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در آخرین بیانه خود در آستانه روز جهانی کارگر مینویسد:”با اعتصاب سراسری مان و با پشتگرمی به همبستگی های گرمی که با اعتراضات ما شد به اعتصاب ادامه میدهیم و روز جهانی کارگر را گرامی میداریم”.  در این بیانیه در برخورد به تهدیدات و سیاستهای تفرقه افکنانه پیمانکاران و مسئولان آمده است: “صف اعتراضات ده ها هزار نفری اعتصابی ما و موج همبستگی های تا کنونی از اعتصابات برحق ما جواب درخوری به پیمانکاران مفتخور و مقامات مسئول است که تصور میکنند با تهدید، با منکر شدن اعتراضات برحق ما، با پخش اخبار کذب برای مخدوش کردن اخبار اعتصابات، با تهدید کردن همکاران به پایان دادن به قراردادهایشان و بکار گیری نیروی جدید کار و غیره، می توانند صف متحد اعتصابات ما را در هم بشکنند.  ما همین جا اعلام میکنیم صف هزاران نفره ما کارگران نفت با پشتگرمی به حمایت و همبستگی های کارگری و مردمی در هم شکستنی نیست.  به مقامات مسئول خاطر نشان میکنیم که در برابر این صف عظیم مبارزه که جامعه را در بر گرفته کاری از شما ساخته نیست و فکری به حال خود کنید.  شما حتی اگر در یکی دو شرکت آنهم با هزار کلک و ترفند تعدادی کارگر را وارد کار کنید، شکی نداشته باشید که آنها نیز فورا به صف ما کارگران اعتصابی خواهند پیوست چون همه ما کارگران از این وضعیت جهنمی در عذابیم. “.

در بخش پایانی این بیانیه شورای سازماندهی چنین تاکید میکند : “ما نه تنها از دو خواست فوری و سراسری خود یعنی افزایش ۷۹ درصدی حقوقها ها و بیست روز کار و ده روز استراحت کوتاه نمی آییم بلکه پیگیر دیگر مطالبات معیشتی و کاری خود هستیم و بر برچیده شدن بساط پیمانکاران مفتخور پای می فشاریم.”.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ اردیبهشت  ۱۴۰۲،  ۲۹ آوریل ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری:حکم اعدام توماج صالحی می‌شکند اما هزینه‌های آن جبران نمی‌شود

روزنامه اعتماد،علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری:حکم اعدام توماج صالحی می‌شکند اما هزینه‌های آن جبران نمی‌شود. علی …