هفتمین روز اعتراض قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد اهواز

هفتمین روز اعتراض قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد اهواز.ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می جنگیم، می جنگیم

امروز نهم بهمن ماه سه هزار کارگر گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به سطح نازل دستمزدها و خلف وعده های مدیریت برای هفتمین روز متوالی و جهت پیگیری مطالبات خود تجمع و اعتراض کردند. کارگران شعار میدادند “ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می جنگیم، می جنگیم” و با این شعار عزم خود را برای ادامه مبارزه تا تحقق مطالبات خود اعلام کردند.

“صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد”  در بیانیه  ای در رابطه با دور جدید اعتراضات خود و دلایل اعتصاب خود به چند نکته اشاره میکند. اجرای کامل طرح طبقه بندی و تبدیل وضعیت پرسنل شرکت شفق  دو مطالبه فوری این کارگران است و در این راستا بر  اتحاد کامل میان نیروهای قراردادی و پیمانکاری تاکید میکند. مطالبه دیگر این کارگران مشارکت در امر مدیریت است. صدای مستقل کارگران مینویسد: ” تا زمانیکه پرسنل توانایی عزل و نصب مدیران و سرپرستان را کسب نکند، گروه ملی در همین سراشیبی قرار دارد. شرکت را کسی اداره می‌کند که آن را می‌چرخاند ولی آقایان با اختیارات حقوقی و نظامی آنرا غصب کرده‌اند. بسیارخب! اما سهم کارگر در امور شرکت با سازوکار خودشان باید “علی‌الحساب” حفظ شود. تا وقتیکه نتوانیم کنترل ورود و خروج شرکت و سرویس‌های خدمات و حراست را برای همیشه با حضور فعال نیروهای شریف تحت نظارت خودمان درآوریم مجبوریم بردگی کارفرما را بکنیم. مشارکت ما در اداره محیط کار به معنای اشغال کارخانه نیست چون این شرکت متعلق به خود ماست و مدیریت ناکارآمد و فشل است که دست به اشغال کارخانه زده پس مشارکت ما در مدیریت برای بیرون کشیدن گروه ملی از زنجیره مافیای فولاد و بالاتر بردن سهم و اختیار کارگر از درآمدها و از رونق تولید است”.

همسان سازی حقوقها با شرکت فولاد اکسین مطالبه دیگر کارگران فولاد اهواز است و در بیانیه صدای مستقل چنین آمده است:” شرکت فولاد اکسین خوزستان سه سهامدار عمده دارد یعنی صندوق بازنشستگی کشوری، شستا و شرکت گروه ملی که با ۴۱٪ بزرگترین سهامدار آن است. پرسنل فولاد اکسین با متوسط اضافه کاری بالای ۳۵ میلیون ماهانه دریافت میکنند که مورد مشابه در گروه ملی به زحمت به ۲۰ میلیون میرسد.” کارگران فولاد به این تبعیض و به سطح نازل دستمزدهایشان که گرانی روز افزون هزینه های زندگی وضع معیشت آنها را وخیم تر کرده است، اعتراض دارند.

و بالاخره این کارگران خواستار خلع ید بانک ملی از این شرکت هستند. در رابطه با این خواست در بیانیه چنین امده است ” خلع ید اگر با کنترل فعالین کارگری بر تمام امور از منابع اولیه تا فروش محصولات همراه نباشد، حاصلش برای ما باز هم فقر بیشتر و تضعیف قدرت خرید و چانه‌زنی ‌است. این چرخه‌ی تکراری ضد کارگری را در مبارزه‌ای مستمر و هماهنگ با سایر نیروهای فولادی و صنعتی می‌توان شکست به شرط آنکه مستقل از نهادهای وابسته به حاکمیت و واسطه‌های ریز و درشت آن باشد. نمی‌توانیم بدون آنکه کلیت فساد سیستماتیک را تکانی دهیم، واحدی از آن را به نفع کارگر پیروز کنیم.”

  کارگران فولاد با اتکا به مجمع عمومی توانسته اند با هر گونه تفرقه افکنی ای مقابله کنند و با صفی متحد به میدان بیایند. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از این اعتراضات همچنان بر اتحاد مبارزاتی کارگران با اتکا به تصمیم گیری جمعی در مجمع عمومی و بر شرکت خانواده های کارگران در اعتراضات تاکید دارد. 

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ بهمن ۱۴۰۲،  ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴

ت

اینرا هم بخوانید

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران.وب‌سایت «اقتصاد …