هه ژار علی پور: اتحادیه میهنی مصطفی سلیمی زندانی سیاسی را جهت اجرای حکم اعدام تحویل مقامات جمهوری اسلامی داد

اتحادیه میهنی کردستان عراق، زندانی سیاسی مصطفی سلیمی را که توانسته بود در پی شورش و فرار زندانیان از زندان مرکزی سقز جانش را نجات دهد و سپس به اقلیم کردستان متواری شود، دستگیر و در یک اقدامی جنایتکارانه تحویل مقامات جنایتکار حکومت جمهوری اسلامی دادند.

مصطفی سلیمی زندانی سیاسی اهل روستای “ایلو- سقز ” در سال ١٣٨٢ به اتهام همکاری و عضویت در احزاب کرد و مخالف جمهوری اسلامی با حکم محاربه و اقدام علیه امنیت ملی محاکمه و به اعدام محکوم شد. بعد از ١٧ سال حبس در زندانهای سقز و سنندج در جریان شورش و فرار نزدیک به ٧٠ زندانی موفق به فرار میشود و خودش را به اقلیم کردستان عراق می رساند. اشکان سلیمی فرزند مصطفی که ٢٥ سال سن داشت زمانی که مشغول پیگیری و روند پرونده پدرش بود، در خرداد ماه ٩٧ که به دادگاه سقز مراجعه می کند مورد توهین های زیاد و بی احترامی و فشارهای مسئولین دستگاه قضائی این شهر قرار میگیرد و به دنبال این همه فشارها و اذیت و آزارهای مقامات حکومتی متاسفانه خودکشی کرد.

اتحادیه میهنی و اقلیم کردستان در قبال دیپورت و تحویل دادن زندانی سیاسی #مصطفی_سلیمی به سپاه پاسداران مرتکب جرم ویک جنایتی ضد بشری و نابخشودنی شده است. همه سازمانهای جهانی و حقوق بشری را باید علیه این عمل فاشیستی دولت اقلیم و اتحادیه میهنی آگاه و به این اقدام جنایتکارانه اتحادیه میهنی اعتراض و آن را محکوم کنند. سالیان سال است که این حزب و مسئولان اصلی آن در خدمت و نوکرمنشی به سپاه تروریستی پاسداران دست داشته اند و تعداد زیادی از فعالان سیاسی و حقوق بشری از کردستان ایران را با همدستی و هماهنگی این حزب در شهر “پنجوین” در اقلیم کردستان ترور و یا مورد ضرب و شتم قرار داده و یا دو دستی تحویل سپاه پاسداران و اداره اطلاعات نموده اند.

نباید علیه این اقدام جنایتکاران اتحادیه میهنی ساکت نشست و باید این عمل وحشیانه را به مراکز حقوق بشر اروپائی و عفو بین الملل گزارش و خواستار شناسایی و مجازات مجرمان و افرادی که در این اقدام زشت و غیرانسانی دست داشته اند شد.

نه به اعدام مصطفی سلیمی

مصطفی سلیمی فورا باید آزاد شود.

هه ژار علی پور

شنبه ٢٣ فروردین ١٣٩٩

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل