هوای “سرطان زا و هم رده رادیواکتیو” که حکومت به خورد مردم میدهد

آمار تولید ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون که سازمان بهداشت جهانی آنها را سرطان زا و همرده مواد رادیواکتیو رده بندی می کند در شهر های بزرگ ایران تکان دهنده است. فقط در تهران سالانه بیش از ده هزار تن از این ذرات معلق تولید و به خورد مردم می دهند.

اما مهدی میرزایی رئیس مرکز ملی و هوا اقلیم سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی، به هزینه و خسارت مالی آن تاکید دارد.

خبری از کسانی که جانشان را از دست می دهند نیست، آماری از مرگ و میر و بیماری ها نیست، نگرانی ایشان مثل بقیه سران مفتخور حکومت اسلامی جیب گشاد خودشان است. او می گوید:

” خسارت هر تن آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شیراز ۶۷ هزار و ۴۱۱ دلار و در اصفهان حدود ۸۰ هزار دلار برآورد شده است”، ” مطالعات سال ۲۰۱۸ بانک جهانی نشان می‌دهد که آلودگی هوا سالانه ۲.۶ میلیارد دلار به تهران خسارت وارد می‌کند.”

از هنر های شیخ ما چه عجب، پنجه باز کرد و گفت یه وجب! راه حل را نصب سیستم فیلتراسیون اعلام می کند. کاری که دهه هاست در اروپا و کشور های مدرن در جریان است.

اما اجرای همین اقدام پیش پا افتاده هم در حکومتی که سرانش مالک صنعت و کارخانه ها هستند به جایی نخواهد رسید. ایشان مثل همین آقای میرزایی چرتکه می اندازند و باز هم به این نتیجه می رسند که سیستم فیلتراسیون هزینه بر می دارد و قطر جیبشان را کمتر می کند.

برای این حکومت و سرانش زندگی انسان هیچ ارزشی ندارد، پول و خسارت به حسابهای بانکی و املاکشان حرف اول و آخر را می زند.

فقط با سرنگونی این حکومت اسلامی سرمایه مردم ایران به هوایی قابل تنفس دست خواهند یافت!

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …