وعده‌های ترزا می به پارلمان درباره طرح خروج از اتحادیه اروپا

بی بی سی:ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، اعلام کرد هزینه ۶۵ پوندی اقامت برای شهروندان اتحادیه اروپا حذف شده است.

قرار بود میلیون‌ها شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در بریتانیا زندگی می‌کنند، بعد از برگزیت این هزینه را برای حق ادامه اقامت در بریتانیا بپردازند.

نخست‌وزیر بریتانیا این خبر را در بیانیه‌ای که در جریان حضورش در پارلمان خواند، اعلام کرد. ترزا می در این جلسه تلاش داشت به اعضای پارلمان که به‌تازگی علیه طرح پیش‌نهادی او درباره برگزیت رای داده‌اند، توضیح دهد چه‌طور می‌خواهد طرح جای‌گزینی پیش‌نهاد بدهد که بتواند حمایت پارلمان را جلب کند.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، حزب مخالف، از این اقدام استقبال کرده است.ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، اعلام کرد هزینه ۶۵ پوندی اقامت برای شهروندان اتحادیه اروپا حذف شده است.

او می‌گوید با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی و دیگران درباره نگرانی‌هایشان بر سر وضعیت مرزی ایرلند گفت‌وگوهای بیشتری خواهد داشت.ترزا می گفته است “نتایج این گفت‌وگوها” را نزد اتحادیه اروپا می‌برد.

اعضای پارلمان قرار است سه‌شنبه آینده درباره طرح جای‌گزین نخست‌وزیر بریتانیا برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا رای دهند.

طرح نخست او سه‌شنبه هفته پیش با اختلاف ۲۳۰ رای در پارلمان شکست خورد. این شکستی تاریخی برای طرح پیش‌نهادی نخست‌وزیر در پارلمان بود.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، در این جلسه باز هم درخواست‌ها برای تجدید همه‌پرسی درباره خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد و گفت: “وظیفه ما اجرای تصمیمی است که در همه‌پرسی اول گرفته شد.”

خانم می گفت: “نگران ام که برگزاری یک همه‌پرسی دوم، سابقه‌ای دشوار بر جا بگذارد که تبعات عمده‌ای بر نحوه اجرای همه‌پرسی در این کشور خواهد گذاشت.”

نخست‌وزیر بریتانیا گفت تجدید همه‌پرسی “دست کسانی را که برای از هم پاشیدن بریتانیای متحد تبلیغ می‌کنند، تقویت می‌کند.”

او هم‌چنین هشدار داد که یک همه‌پرسی دوم می‌تواند “با زیرسوال‌بردن ایمان به دموکراسی ما، به هم‌بستگی اجتماعی لطمه بزرگی بزند.”

از آن سو رهبر حزب مخالف، جرمی کوربین، نخست‌وزیر بریتانیا را متهم کرد که در “انکار عمیق” میزان مخالفت‌ها با طرح “باورنکردنی” او برای خروج از اتحادیه بریتانیا بوده است.

آقای کوربین گفت هفته آینده حزب کارگر یک متمم پیش‌نهاد می‌دهد که امکان “فاجعه” خروج از اتحادیه بدون توافق را رد می‌کند. رهبر حزب مخالف دولت از نخست‌وزیر بریتانیا خواست که صریح تایید کند که اگر نمایندگان پارلمان به این متمم رای دهند، او چنین عمل خواهد کرد.

ترزا می در مقابل رهبر حزب کارگر را متهم کرد که از شرکت در مذاکرات با او سر باز زده است.

اینرا هم بخوانید

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان به تجمعات سراسری در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

‍ فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران معلمان آزاده و عدالت‌خواه ایران! نظام آموزش …