١٧آبان: اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در حمایت از ١٥ همکار اخراجی

روز شنبه ١٧ آبان کارگران بخش های مختلف داخلی نیشکر هفت تپه در حمایت از پانزده همکار اخراجی خود دست از کار کشیده و بصورت راهپیمایی و کف زنان به بیرون از گیت رفته و به جمع پانزده همکار خود پیوستند. در این تجمع اسماعیل عباسی منجزی سخنرانی کرده و بر اتحاد و همبستگی کارگران تاکید گذاشت. بدین ترتیب امروز نیز شاهد صحنه زیبایی از همبستگی و اتحاد و رزمندگی کارگران نیشکر هفت تپه بودیم. در ادامه حرکت اعتراضی این روز پانزده کارگر اخراجی جهت گفتگو با مسئولین شهر شوش به فرمانداری رفتند تا با “هیات تامین” جلسه ای داشته باشند.

اسامی نمایندگان و فعالین کارگری اخراجی در نیشکر هفت تپه عبارتند از: ابراهیم عباسی منجزی، امید ازادی، حامد حمدانی یوسف بهمنی، محمود خدایی، عادل سرخه، حسن کهنکی، محمد امیدوار، صاحب ظهیری، فیصل ثعالبی، حسین حمدانی، حمد حمدانی، حمید ممبینی، مسعود حیوری و مسلم چشمه خاور

این کارگران در حلقه حمایت و پشتیبانی متحدانه کارگران قرار دارند. کارگران اعلام کرده اند که این تشبثات و اخراج ها و احضارها و دستگیری ها ذره ای در عزم آنها برای پیگیری خواستهایشان و برای اجرایی شدن وعده های داده شده تاثیر نخواهد گذاشت و امروز متحد تر از هر وقت کنار هم ایستاده اند. بازگشت به کار پانزده همکار اخراجی و تمامی کارگران اخراجی و از جمله اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان خضری و سالار بیژنی، پایان دادن به ورود نیروی انتظامی به کارخانه و پادگانی کردن شرکت، پایان دادن به اخراجها، احضارها و دستگیریها و مسدود شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده خواستهای فوری کارگران نیشکر هفت تپه است. این کارگران بر اجرایی شدن تمام خواستهای خود و وعده های داده شده پافشاری میکنند. از مبارزات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه
پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ آبان۱۳۹۹، ٧ نوامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

محدودیت های جدید دانشگاه خواجه نصیر برای دانشجویان به بهانه فعالیت در شبکه‌های مجازی

ایسنا:طبق اعلام دانشگاه صنعتی خواجه نصیر،  با استناد به تبصره ۲ ماده ۳۲ تشکیل گروه‌های …