پاسخ کارگران به پرونده سازی امنیتی برای ۲۴ کارگر معترض گروه ملی فولاد اهواز.ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می جنگیم می جنگیم

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد طی بیانیه ای تحت عنوان ” شکایت علیه همکاران را پاسخ خواهیم داد” اعلام کرد که کارگران در مقابل سرکوبگریهای مدیریت مافیایی این شرکت اخطار داده و صدای اعتراضشان را بلند کرده اند. بنا بر خبر  بدنبال پایان مشروط اعتراضات قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد  بر اساس شکایت مدیریت ۲۴ نفر از کارگران معترض این شرکت احضار شده و برایشان پرونده امنیتی تشکیل شده است. صدای مستقل کارگران گروه ملی در رابطه با این خبر مینویسد:”وضعیت گروه‌ ملی مثل آتش زیر خاکستر است که کارفرما هر از گاهی آن را باد میزند و حالا شرکت خودمان از خودمان به مرجعی ناعادل شکایت برده است! این پرونده‌سازی که فقط برای انتقام و تلافی از دستاوردهای اعتصاب است را تاب نمیاوریم. تا زمانیکه صدای هیهات کارگر شهر را تسخیر کرده بود در لانه‌های خود پنهان شده و مقهور اتحاد ما بودند. جلسات امنیتی و تهدید و تطمیع کافی نبود و مجدداً با فشار به همکاران مطالبه‌گر قصد دارند عظمت گروه ملی را به آزمون بگذارند که از این اشتباه درس نگرفته‌اند چون ما نیز فقط چشمه‌ای از وعده‌مان را عملی کرده‌ایم! “.

این بیانیه ضمن اشاره به همدستی افراد معینی تحت عنوان “نمایندگان کارگران” با مدیریت و حراست و پرونده سازی علیه ۲۴ کارگر معترض این شرکت،  اتهامات وارده به این کارگران را بی اساس خوانده و بر حق تجمع و اعتصاب تاکید میکند.  در بخشی از این بیانیه آمده است:”خیال نکنید با این ابلاغیه‌ها و احضاریه‌ها می‌توانید برای کارگر فولادی خط و نشان بکشید. …قوه قضائیه که در واگذاری نگون‌بخت شرکت به بانک ملی متهم ردیف اول است چه حقی برای پیگیری شکوائیه دارد؟  اکنون که برخلاف خواست بسیاری از کارگران اعتصاب پایان یافته و بخش‌ها کار می‌کنند آمده‌اید که انتقام بگیرید؟ پس چرا از هر سه‌هزار نفر شکایت نکردید؟!.  حق‌خواهی جرم نیست. ما را محک نزنید ما فولاد گداخته‌ایم”.

یک هفته اعتراض قدرتمند کارگران فولاد اهواز که خیابانهای شهر را به لرزه درآورد باند مافیایی شرکت را به هراس انداخت. از همین رو  با  یکسری عقب نشینی های شبانه تلاش کردند بخشی از کارگران را به سر کار بازگردانند تا بخیال خود در صف کارگران شکاف ایجاد کند. در همین رابطه صدای مستقل کارگران گروه ملی مینویسد: ” افزایش دستمزد کلیه سطوح شغلی بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل برای تمام همکاران استوار اعم از پرسنل قراردادی گروه ملی فولاد و کارگران شرکت شفق راهیان اکسین؛ نتیجه مستقیم همبستگی و اتحاد عمل و خردجمعی در میان تمام کارگران شرکت عظیم گروه ملی صنعتی فولاد ایران-اهواز است که زیر بار زور و فشار و تهدید نرفتند و اعتصاب قدرتمندی را در برابر چشم مردم به نمایش گذاشتند. این دستاوردها را مغتنم می‌شماریم و باور داریم به بقیه مطالبات زیر سایه عزم فولادین گروه ملی خواهیم رسید. رمز پیروزی ما همدلی و اتحاد جمعی است. ما کارگران فولاد علیه ظلم‌و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم”.

بسته شدن پرونده های امنیتی برای۲۴ کارگر معترض این شرکت خواست فوری این کارگران است. و مطالبات اعلام شده آنها عبارتند از:” برکناری علی‌محمدی مدیر عامل و باند مافیایی حاکم بر شرکت، خلع مالکیت از بانک ملی، اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، همسان سازی با فولاد اکسین، قراردادی شدن کارگران شفق  و بازگشت به کار همکار اخراجی کریم سیاحی.

یک نقطه قدرت کارگران فولاد اتکا به مجمع عمومی است . با  اتکا به این نقطه قدرت میتوان سرکوبگری های حکومت و باند مافیایی حاکم بر این مجتمع سه هزار نفره کارگری را عقب زد .

 حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ بهمن ۱۴۰۲،  ۱ فوریه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران.وب‌سایت «اقتصاد …