پیام حمید تقوائی دررابطه با فاجعه‌ زلزله در ایران

زلزله ای که در شب ٢١ آبان ماه در مناطق غرب کشور اتفاق افتاد تاکنون بیش از ٤٠٠ کشته و نزدیک به ٦ هزار مجروح به جا گذاشته است.

قبل از هر چیز این فاجعه را به بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت میگویم. اینان قربانی یک حادثه طبیعی نبودند. زلزله  یک حادثه طبیعی است ولی عواقب آن مستقیما  برمیگردد به نوع حکومت و سیاستهائی که حکومت به پیش میبرد.این اولین بار نیست که در ایران چنین فاجعه ای اتفاق می افتد و جمهوری اسلامی در تمام این نوع حوادث مستقیما مسئول و عامل عواقب دهشتناک آن بوده است. در همین مدت کوتاهی که از زلزله میگذرد خود مقامات حکومتی دارند همدیگر را افشا میکنند و گوشه ای از سیاست ضد انسانی و  بی مبالاتی های انجام شده را در این افشاگریها میبینیم. اما نیازی به این هم نبود، مردم ایران در تجربیات گذشته خودشان دیده اند که چگونه جمهوری اسلامی با سیاست های ضد انسانیش و با دزدی و چپاولی که هر روزه در این جامعه انجام میدهد کمترین ارزشی برای جان انسانها قایل نیست و اگر فاجعه ای مثل این زلزله روی میدهد بیشتر بازاری است برای دزدی و چپاول بیشتر مقامات،اینبار به اسم کمک به قربانیان زلزله.

در تمام کشورهای که بوئی از تمدن و انسانیت برده اند در قبال چنین حوادثی دولت ها مستقیما مسئول و بمردم پاسخگو هستند؛ از دو جنبه: یک اقداماتی که برای پیش گیری از این نوع فجایع باید  انجام شود و دوم وقتیکه چنین حادثه ای اتفاق می افتددر امداد رسانی و کمک به قربانیان فاجعه. در هر دو زمینه جمهوری اسلامی کارنامه کاملا سیاهی دارد.

باید در مقابل این حکومت ایستاد،  باید این حکومت را با اعتراضات و تشکلها و تجمعات اعتراضی  مجبور کرد که هر چه سریعتر به وضع قربانیان این حادثه رسیدگی کند، امکانات پزشکی و درمانی به مجروحین برساند، برای دهها هزارنفری که خانه و هستی و زندگی خودشان را از دست داده اند باید  فورا امکانات اولیه فراهم شود، سر پناهی برای آنها درست شود و بسرعت مسکن مناسب ساخته بشود تا مردم بتوانند به زندگی عادی خودشان برگردند.از  جمهوری اسلامی نباید انتظار داشت که خودش اینها را  در دستور بگذارد و به پیش ببرد باید مردم با اعمال فشار این حکومت را مجبور به اجرای این سیاستها کنند.

امر عاجل دیگر کمک رسانی مردمی به قربانیان زلزله است. علاوه براعـمال فشار بر حکومت برای رسیدگی هر چه سریعتر و جامع تر به وضع قربانیان زلزله باید خود مردم مستقیما متشکل و دست بکار بشوند، باید چهره ها و فعالین  در جنبش کارگری و در دیگر جنبشهای اعتراضی بجلو بیایند و با اتکا به نهاد ها و انجمن ها و کمیته ها و ان. جی. او. هائی که  مردم در سطوح مختلف ایجاد کرده اند، فعال شوند و به کمک زلزله زدگان بشتابند. ما مردم توانسته ایم در عرصه های مختلف حکومت را به عقب برانیم و در این عرصه هم خواهیم توانست اگر متشکل شویم، اگر متحد شویم و نیروی خودمان را به میدان بیاوریم.

حزب ما با تمام توان و امکاناتش همراه و همگام مردم در این تلاش و مبارزه برای امداد رسانی به قربانیان زلزله است.

(این پیام روز دوشنبه ٢٢ آبان از تلویزیون کانال جدید پخش شد)

 

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل