حزب کمونیست کارگری:چند خبر از اعتراضات کارگری

چند خبر از اعتراضات کارگری

– روز ۲۸ آذر  جمعی از کارگران کارخانه صنعتی دوده فام دزفول در تداوم تجمعات روزهای قبل خود در اعتراض به اخراج یکی از همکارانشان و عدم اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل و سطح نازل دستمزدها، در مقابل این کارخانه تجمع کردند. کارخانه صنعتی دوده فام دزفول حدود ۱۵۰ کارگر دارد.

– روز ٢٧ آذر ٦٠٠ کارگر شهرداری مریوان در اعتراض به تعویق پرداخت هفت ماه دستمزد خود دست به تجمع زدند. به گفته کارگران آنها از اردیبهشت به بعد حقوق نگرفته‌اند. در ماههای فروردین و اردیبهشت نیز فقط دستمزد خالص به آنها پرداخت شده است و حق سنوات و حق اولاد و مزایای مزدی دیگر را به آنها پرداخت نکرده اند. آنها همچنین از سالهای ٩٦ و ٩٧ مطالباتی دارند. کارگران شهرداری مریوان خواستار پرداخت فوری طلبهایشان هستند.

– روز سه شنبه 26 آذر، جمعی از مردم حسین آباد کاشمر دراستان خراسان در اعتراض به بی گازی دست به تجمع مقابل فرمانداری کاشمر زدند. در این حرکت اعتراض نیروهای انتظامی مستقر در محل از ترس گسترش اعتراض مردم، تجمع کنندگان را به داخل فرمانداری هدایت کردند و زیر فشار اعتراضی مردم  نشستی با حضور فرماندار و شهرداری کاشمر و دیگر مسئولین شهر برگزار و وعده هایی به مردم داده شد.  مردم حسین آباد دو هفته قبل نیز در همین رابطه در مقابل دفتر امام جمعه تجمع داشتند.

– روز ٢٦ آذر  ۱۴۰ کارگر تونل سد قوچم در استان کردستان در اعتراض به عدم پرداخت ۱۳ ماه حقوق‌ تجمع کردند.

– روز ٢٦ آذر کارگران معدن چادرملو در استان یزد در اعتراض به عدم  اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و سطح نازل دستمزدهایشان و عدم برقراری سرویس ایاب و ذهاب کارگران که دو هفته قبل انجام آن بخشنامه شده است، دست به تجمع زدند.  

– روز ٢٦ آذر ۵۰ کارگر شهرداری کوت‌عبدالله استان خوزستان دراعتراض به تعویق پرداخت دو ماه دستمزد خود دست به تجمع زدند.  در فضای سبز شهرداری کوت عبدالله ۲۷۰ کارگر کار می‌کنند.

پیش بسوی شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

28 آذر ٩٨،  19 دسامبر ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …