کارگران هپکو راه‌آهن شمال جنوب را مسدود کردند

فرماندار شهرستان اراك با اشاره به بستن راه آهن سراسری شمال – جنوب توسط جمعی از كارگران معترض كارخانه هپكو گفت: تجمع بدون مجوزهای قانونی وجاهت ندارد و اكنون نشست اضطراری كمیته كارگری در حال برگزاری است.حسین بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مذاكره با نمایندگان كارگران پس از اجتماع روز گذشته(یكشنبه)، مقرر شده بود كه گروهی از مسئولان در اسرع وقت با حضور در هپكو به مشكلات رسیدگی كنند.
وی همچنین تاكید كرد كه كارگران موضوعات صنفی را از طریق ظرفیت های قانونی دنبال كنند و از اعتراض های خیابانی بپرهیزند.
یكی از مدیران ستادی واحد تولیدی هپكو نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تغییر سهامدار مهمترین خواسته كارگران از مسئولان است چرا كه وی در یك سال گذشته هیچ اقدامی در راستای احیای شركت انجام نداده است.
وی كه خواست نامش فاش نشود افزود: با آمدن سهامدار جدید شركت، همه قراردادهای پروژه ای شركت لغو شد و كارگران نگران پرداخت معوقات و حقوق خود هستند.
كارگران در اعتراض به عملكرد ضعیف سهامدار اصلی، ركود شركت و پرداخت معوقات از روز گذشته مقابل در اصلی شركت اجتماع و امروز نیز راه آهن سراسری شمال – جنوب را مسدود كردند.
شركت هپكو اراك در راستای اصل 44 قانون اساسی در اردیبهشت سال 1386 به بخش خصوصی واگذار شد كه در سال های اخیر با معضلات كارگری همراه بوده است.
دامنه اعتراضات كارگران هپكو در شهریور سال 96 به اوج خود رسید كه با حضور وزیر تعاون ، كار و رفاه اجتماعی مدیریت شد. ایرنا

اینرا هم بخوانید

عراق؛ ۱۵ سال زندان برای همجنسگرایان

پارلمان عراق روز شنبه قانونی را تصویب کرد که براساس آن همجنسگرایی مجازاتی تا ۱۵ …