کرونا در شهرهای کردستان و راههای مقابله با آن!

حکومت کرونا در بحران کرونا جز دروغ و ریا، تهدید، فشار دزدی و چپاول چیزی دیگری بلد نیست. متاسفانه باز هم دستگاه دروغ پردازی حکوت اسلامی آمار مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا را در حداقل ها اعلام می کند و طبق آمار کذائی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان که روز دوشنبه ۱۸ فروردین منتشر شده چنین آمده است، سقز ۱۸۴ مورد مبتلا و ۲۶ جانباخته، سنندج ۱۵۹ مورد مبتلا و ۸ نفر جانباخته، بانه ۱۰۱ مورد مبتلا و ۱۲ نفر جانباخته، قروه ۴۷ مورد مبتلا ۱۲ نفر جانباخته، دهگلان ۳۷ مورد مبتلا، بیجار۳۴ نفر و ۵ نفر جان باخته، دیواندره ۳۰ نفر و ۴ نفر جانباخته، مریوان ۲۹ نفر ۵ نفر جانباخته، کامیاران ۱۶ نفر ۴نفر جانباخته، سروآباد ۱۰ نفر و بدین ترتیب، کل آمار مبتلایان را ۶۴۷ نفر اعلام کرده اند. اما حکومت اسلامی در کنار دستگاه سانسور و دروغ پردازیش، بیش از پیش پزشکان، کادر درمانی فداکار بیمارستانها و انسانهای شریف و آزاده ای که به جنگ کرونا را رفته اند را مورد تهدید و بازخواست قرار داده که نباید آمار واقعی مبتلایان و جانباختگان کرونا را رو به بیرون اعلام کنند.

در همین رابطه نیروهای سرکوبگر رژیم روز ۱۴ بهمن ماه سال گذشته یک شهروند اهل سنندج که اولین مورد کرونا را در بیمارستان توحید این شهر گزارش داده بود دستگیر می کنند و در کمتر از ۲۴ ساعت وی را وادار می کنند که اعلام کند” آن فیلم یک شوخی خانوادگی بوده”  و بدین ترتیب از همینجا سرکوب و مخفی کاری جلادان اسلامی برای نادیده گرفتن گسترش کرونا شروع می شود.

در شهر سقز نیز که اوضاع بسیار بحرانیست و روز ۱۲ فروردین یکی از پرستاران فداکار این شهر به اسم محمد یار احمدی در نبود امکانات پیشگیری از کرونا و بعد از دوهفته مقاومت جانش را از دست داد.  یکی از پزشکان متخصص داخلی به اسم رحیم پوسف پور را بارها تهدید کرده اند که نباید اخبار کرونا را منتشر کند و هشدار بدهد.

این پزشک متعهد در آخرین ویدوی منتشر شده خود چنین می گوید:” سلام خدمت دوستان عزیزی که هر پستی که ما در فضای مجازی می گذاریم، می گویند این دروع است، بنده یک ماه پیش در مورد بیماری کوید ۱۹ هشدار دادم و بخاطر همین مسایل هشدار دادنم، در ایام تعطیلات هشت هشدار برایم آمده و فردا باید به دادگاه بروم برای اینکه حقیقت را بیان کرده ام، حالا دوستانی که می گویند حقیقت را نمی گویم،  بدانند که فردا اگر نبودیم، دلیلش مبتلا به کرونا، یا تصآدف و یا اقدام دیگری نیست، من سالم سالمم.”. همچنین رژیم اسلامی دیگر کادر پزشکی بیمارستانها را بشدت تحت فشار قرار داده که اخبار واقعی کرونا را بهیچ وجه پخش نکنند و این در حالیست که روز بروز سد سانسور حکومت اسلامی شکسته می شود و پزشکان، پرستاران و انسانهای آزاده ای که در صف مقدم کرونا ایستاده اند اخبار واقعی گسترش این ویروس کشنده را به اطلاع عموم می رسانند. همچنین در بسیاری از شهرها و روستاهای کردستان مردم با تلاش و فداکاری خود دست به ایجاد کمیته های محلات و تشکل های خودیاری زده اند که در زمینه میکروب زدائی، اطلاع رسانی، جمع آوری امکانات و کنترل محلات در روستاهای خود برای جلوگیری از شیوع کرونا نقش بسیار ارزنده ای را ایفا می کنند. متاسفانه طبق آخرین خبرهایی که  ما رسیده است کرونا در میان کادر درمانی بیمارستانها بسیار گسترش پیدا کرده و در نبود امکانات و بی مسئولیتی حکومت دزدان و قاتلان اسلامی این اپیدمی می رود تا جان و زندگی دهها هزار نفر دیگر و بویژه کسانی که در صف مقدم این مبارزه قرار گرفته اند را بگیرد. 

سقز: دختر جوانی در یکی از روستاهای شهر سقز دست به خودکشی زد!

تراژدی پشت تراژدی در جامعه ای با دولتی نا کار آمد و کرونا زده، با دروغ و رویا و با قرنطینه نکردن مناطق گسترش کرونا و مردم را به حال خود رها کردن، با دزدی و احتکار دارو، ماسک و اقلام بهداشتی دیگر جامعه را بسوی نابودی کشانده اند. در این اوضاع و اقتصاد فلج شده و گسترش بیکاری، گرانی و بی امکاناتی خشونت بر نیمی از جامعه، یعنی زنان روز بروز گسترش می یابد، آمار خودکشی ها و خودسوزی ها، دل هر انسان آگاه و دلسوزی را بدرد می آورد. متاسفانه باز هم روز ۱۴ فروردین دختر جوان ۱۶ ساله ای به اسم سروه عبدی در روستای طومار قامیش از توابع شهر سقز دست به خودکشی می زند و جانش را از دست می دهد.

یدی محمودی

 ۱۸ فروردین ۱۳۹۹  

Yadi.mahmodi@gmail.com

  Telegram: @YadiNar

ایسکرا ۱۰۳۵

اینرا هم بخوانید

از هشتک کولبران را نکشید، تا محاکمه عاملان و آمران کشتار کولبران راهی نیست!

زندگی و نان شب دهها هزار خانوار مردم شهر و روستاهای مرزی کردستان و غرب …