کمیته بین المللی علیه اعدام:در باره دستگیری فرهاد زاهدان شهروند اهل رشت

بنا به خبری که کمیته بین المللی علیه اعدام دریافت کرده است فرهاد زاهدان از اهالی روستای سراوان از توابع رشت بیش از سه هفته است که از سوی نیروهای جمهوری اسلامی دستگیر شده است. به نظر می رسد که این جوان به دلیل انتقاد از حکومت اسلامی در اینستاگرامش بازداشت و زندانی شده است. به خانواده وی گفته اند که جرم او” توهین به رهبری ” است. در طول مدتی که فرهاد زاهدان دستگیر شده تنها یکبار توانسته است با خانواده اش بطور تلفنی تماس داشته باشد. برای آزادی وی  قرار وثیقه ۷۰ میلیونی تعیین کرده اند.  علیرغم تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از جانب خانواده فرهاد زاهدان وی هنوز در بازداشت به سر می برد.

یک منبع نزدیک به خانواده فرهاد زاهدان گفته است که این خانواده از سوی جمهوری اسلامی  تهدید شده است تا نسبت به دستگیری فرزندشان سکوت اختیار کنند.

 کمیته بین المللی علیه اعدام دستگیری فرهاد زاهدان را شدیدا محکوم می کند و بر حق مسلم شهروندان برای  ابراز بیان و عقیده  و همچنین برگزای تجمع و اعتراض  تاکید دارد. جمهوری اسلامی با دستگیری شهروندانی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند و مطالبات و دادخواهی خود را دنبال می کنند سعی دارد از بروز خشم و اعتراض مردم علیه چهل و یک سال بی حقوقی و سرکوب جلوگیری کند. اما مردم تصمیم خود را گرفته اند و این رژیم جنایت و سرکوب را نمی خواهند.

کمیته بین المللی علیه اعدام مردم را به  تشدید مبارزه و اعتراض علیه جمهوری اسلامی و تلاش برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی  فرا می خواند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۷ خرداد ۱۳۹۹- ۲۷ مه ۲۰۲۰2 Anhänge

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …