کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی:صدای زندانیان سیاسی وخانواده هایشان باشیم!نامه به رسانه ها

در دهمین سال برگزاری روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران، #سی_خرداد برابر با #بیست_ژوئن، صدای زندانیان سیاسی وخانواده هایشان باشیم!

امسال ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ برابر با بیست ژوئن ۲۰۲۰ ، سالگرد کشتار دو نسل از آزادیخواهان در ۳۰ خرداد شصت و ۳۰ خرداد هشتاد و هشت توسط جنایتکاران رژیم اسلامی است. از بدو روی کار آمدن جمهوری اسلامی ، مردم از ابتدائیترین حقوق انسانی خود از جمله آزادی بیان محروم بوده اند. طی چهل سال حاکمیت رژیم اسلامی هزاران نفر بدلیل مطالبات بحق خود و اعتراض به سرکوب و بیحقوقی و فقر، زندان ، شکنجه و اعدام شدند.

سی خرداد- بیست ژوئن روز اعتراض به سرکوب فعالین در ایران، زندان، شکنجه، شلاق، وثیقه و اعدام میباشد. این روز، روز حمایت وهمبستگی ما با خانواده های زندانیان سیاسی، مادران خاوران و پارک لاله و جنبش دادخواهی است. روز اعتراض به تمام جنایات جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته میباشد.

امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی میرویم که جهان درگیر مبارزه با شیوع ویروس کروناست.

این درحالیست که ورود این ویروس به زندانها، جان هزاران زندانی را به خطر انداخته است. جمهوری اسلامی مانند همیشه نه تنها هیچگونه اقدام جدی و موثری جهت حفظ جان زندانیان بعمل نیاورده است بلکه ماشین اعدام و کشتارش را براه انداخته و خودش را برای دوران پسا کرونائی و سیل خروشان اعتراضات مردم آماده میکند.

در کنار این شرایط شاهد موج وسیعی از مبارزه برای آزادی زندانیان و حفظ جانشان در سراسر دنیا هستیم. شاهد اعتراض و اعتصاب غذای زندانیان و حتی فرار زندانیان هستیم که طی چهل سال حاکمیت رژیم اسلامی بی سابقه است.

جنبش قوی و باشکوهی در دفاع از جان زندانیان از خاورمیانه تا اروپای مرکزی ، شمال آفریقا و آمریکای جنوبی براه افتاده است. زندانیان از آسیا تا شمال آفریقا بیانیه نوشتند ، مصاحبه کردند و خواستار آزادی زندانیان شدند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، هر ساله به همراه شما آزادیخواهان، بیست ژوئن را با اعتراضات خیابانی و کنفرانسها برگزار کرده است.

پس از ده سال تلاش و مبارزه برای جهانی کردن سی خرداد- بیست ژوئن، روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران، این روز به یک روز شناخته شده در اذهان عمومی تبدیل شده است. کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از شما دعوت میکند تا  در کنفرانسی به مناسبت بیست ژوئن که امسال برابر است با ۳۱ خرداد  که بخاطر شرایط ویژه امروز و ویروس کرونا، به شکل آنلاین برگزار میشود شرکت کنید. این برنامه، شنبه بیست ژوئن ۲۰۲۰ برابر با سی و یکم  خرداد، بصورت لایو از مدیای اجتماعی کمیته پخش خواهد شد.

ما از شما مردم شریف، آزادیخواه، انساندوست، خانواده زندانیان سیاسی، خانواده و فعالین جنبش دادخواهی، اتحادیه ها، تشکلات و فعالین حقوق زنان، دانشجویان، معلمان، بازنشستگان، کارگران، نویسندگان، وکلا، هنرمندان، ژورنالیستها، ورزشکاران، سازمانهای مدافع آزادی بیان و زندانی سیاسی، فعالین سیاسی و احزاب سیاسی دعوت میکنیم تا در این کنفرانس شرکت کنید و همچنین با ابتکارات خود و یا تشکلتان مراسم‌هائی در این روز برگزاری کنید .

اطلاعات بیشتر در باره زمان و جزئیات برنامه را در اطلاعیه های بعدی در دسترس عموم خواهیم گذاشت.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

۹ مه ۲۰۲۰

*******************

موضوع: ٢٠ ژوئن برابر با سی خرداد، روز حمایت از زندانیان سیاسی در ایران

با درودهاى صميمانه

اين نامه را در رابطه با  برنامه آنلاین بيستم ژوئن ٢٠٢٠ برابر با سى و یک خرداد ١٣۹۹ روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى در ايران و درخواست كمك  از رسانه شما جهت  انعكاس اين روز مينويسم.

در بيستم   ژوئن ۲٠۱۱ ، كميته مبارزه براي آزادى زندانيان سياسي به همراه تشكلها و افراد مدافع آزادى زندانيان سياسى  حركت موفقى را در حمايت از زندانيان سياسى در پنجاه شهر دنيا در اشكال مختلف شامل كنسرت و تظاهرات و سمينار برگزار كرد. از آن تاريخ هر ساله در بيستم ژوئن برابر با سي خرداد  در كشورهاي مختلف مراسمها و تظاهراتهايى برگزار شده و يكصدا و با يك تلاش جمعى موفق شديم صداى زندانيان سياسى و خانواده هایشان را به گوش جهانيان برسانيم۰ در سال ٢٠١۸ و ٢٠١۹ کنفرانسهای موفقی در گوتنبرگ، تورنتو و آمستردام بمناسبت اینروز برگزار کردیم.

امسال با استفاده از تجربه و دستاورد ده سال اخير در رابطه با حركت جهانى ٢٠  ژوئن، ما  به سهم خود در نظر داريم به مانند چند سال اخير جهت تقويت يك همبستگى جهانى با زندانيان سياسي و خانواده هایشان  در سطح وسيعى دست به سازماندهى و برگزارى روز جهانى حمايت از زندانيان سياسي بزنيم و توجه مردم  را به زندان و شكنجه و اعدام در ايران جلب نماييم.

ما شاهد اين هستيم كه در سطح جهان اخبار شكنجه و زندان و اعدام در ايران  در برخى  رسانه ها  يا منعكس نميگردد و يا  در سطح بسيار محدود و سانسور شده اى منعكس ميگردد. عدم اطلاع رسانى و افشاگرى از وضعيت زندانيان سياسي و احكام اعدام در ايران، دست رژيم را در سركوب، شكنجه و اعدام و خاموش كردن صداى زندانيان باز ميگذارد. رسانه  شما  به عنوان يك رسانه مسئول و مدافع آزادى زندانيان سياسي در ايران ميتواند نقش مهمى در انعكاس اين روز و رساندن صداى زندانيان سياسي ايفا نمايد.

امیدواریم شما نيز با استفاده از امكانات رسانه ى و ابتكاراتتان فعالانه د این حرکت شرکت كرده و با مصاحبه با برگزاركنندگان مراسم اين روز، برگزارى ميزگرد و تهيه برنامه ويژه  در رابطه با وضعيت زندانيان سياسي به پيشواز بيستم ژوئن رفته  و از زندانيان سياسى و خانواده هايشان در اين روز حمايت نماييد۰

امیدواریم حركت اعتراضى  بيستم  ژوئن در عين حال،  زمينه و ظرفى براى  گسترش همکاری و هماهنگی میان جریانات مختلف جهت  برگزارى  برنامه هاى  موثر حول مسئله آزادى زندانيان سياسى در ايران باشد.

 براى اطلاعات بيشتر و جهت مصاحبه در رابطه  با برگزارى  بيستم  ژوئن ٢٠٢٠ لطفا با ايملهاي زير تماس حاصل نماييد

       shiva.mahbobi@gmail.com

pouyandeparisa@gmail.com

شماره تماس: +31682198347

لطفا ما را از پاسختان و نیز دریافت این نامه مطلع نمائید.

با احترام و تشكر از حمايتتان

پریسا پوینده، مسئول كميته مبارزه براي آزادى زندانيان سياسي درایران

 ۱۸مى ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …