کمیته بین المللی علیه اعدام:سنندج: اعدام یک زندانی و نجات یکی دیگر از اعدام

عدنان میرکی، اهل دهگلان کە قرار بود امروز( پنجشنبه چهارم اردیبهشت) حکم اعدامش در زندان سنندج اجرا شود، با بخشش اولیای دم از اعدام رهایی یافت. درچند روز گذشته تلاشهایی زیادی برای نجات جان عدنان میرکی جریان داشت. کمیته بین المللی علیه اعدام از طریق مسئول این کمیته یعنی هرمز رها  و در تماس مستقیم با مخالفین اعدام کوشش کرد که از اعدام این جوان جلوگیری کند. سرانجام اولیای دم با گذشت انسانی خود حاضر نشدند که شریک جنایت جمهوری اسلامی شوند و بدین ترتیب عدنان از مرگ رهایی یافت.

در همانحال متاسفانه سینا محمدی ٢٦ ساله علیرغم تلاشهای مردم و فعالین اجتماعی به چوبه دار آویخته شد. سینا محمدی در سن ١٩ سالگی متهم به قتل شد و بمدت  ٧  سال  در زندان مرکزی شهر سنندج زندانی بود. طی یکی دو روز گذشته فعالین اجتماعی سعی در جلب رضایت اولیای دم داشتند. بامداد امروز گروههایی از مردم با تجمع در مقابل درب زندان مرکزی سنندج سعی کردند مانع اعدام وی شوند ولی متاسفانه موفق نشدند و سینا محمدی اعدام شد.

کمیته بین المللی علیه اعدام با اعدام تحت هر عنوان و یا بهانه ای مخالف است و از مردم می خواهد که با مبارزه و اعتراض خود ماشین اعدام جمهوری اسلامی را متوقف کنند. ما مخالف اعدام و همه قوانین قرون وسطایی جمهوری اسلامی هستیم. اعدام قتل عمد دولتی است و همه احکام اعدام باید فورا ملغی شوند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹- ۲۳ آوریل ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

حکم اعدام توماج با موجی از اعتراض مواجه شد!

با اعلام حکم اعدام توماج، موجی از خشم و اعتراض داخل و کشور را فراگرفت. …