کمیته بین المللی علیه اعدام: جمهوری اسلامی مسئول جان زندانیان اعتصابی است!

در پی اعتصاب غذای شماری از زندانیان سیاسی اکنون اخبار نگران کننده ای از برخورد ضد انسانی جمهوری اسلامی با این زندانیان منتشر شده است که لازم است همگان از آن اطلاع داشته باشند و به حمایت از این زندانیان برخیزند.

امیر حسین مرادی یکی از این زندانیان سیاسی است که به دلیل نشکستن اعتصاب به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ یعنی محل نگهداری زندانیان مجرم با سابقه سنگین جنایی منتقل شده است.

سینا بهشتی نیز تاکنون سه بار خون دماغ شده است ولی زندانبانان او را از خدمات درمانی محروم کرده اند و می گویند درمان مشروط به شکستن اعتصاب است.

همچنین کارت تلفن‌های زندانیان اعتصابی در زندان تهران بزرگ را هم سوزانده اند تا آنها امکان تماس تلفنی با کسی را نداشته باشند.

خاطرنشان کنیم که روز جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰، در پی وخیم شدن وضعیت جسمی امیر حسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد ترکمان و حمید جعفر کاشانی این زندانیان به بهداری انتقال داده شدند. دکتر بهداری بجای انجام وظیفه اش که نجات جان بیمار میباشد، شروع به توهین و‌ فحاشی به آنها میکند ‌و با چاقو‌ به سعید تمجیدی حمله میکند که با اعتراض دیگر زندانیان مواجه میشود. بلافاصله ۲۲ نفر از زندانبانان با یورش، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

اعتراضات در زندان بدنبال قصور عامدانه زندانبانان در معالجه بکتاش آبتین و قتل وی صورت می گیرد. معترضین خواستار برخورد با کسانی هستند که باعث قتل بکتاش آبتین و دیگر زندانیان سیاسی می شوند. این زندانیان در عین حال می خواهند که سازمان ملل به مسئله زندانیان سیاسی در ایران ورود کند و نمایندگان سازمان عفو بین الملل امکان یابند از نزدیک با زندانیان ملاقات کنند.

کمیته بین المللی علیه اعدام از خواستهای زندانیان سیاسی قویا حمایت می کند. جان زندانیان اعتصابی بطور جدی در خطر است و ما اعلام می داریم که جمهوری اسلامی مسئول جان این زندانیان و وضعیت نابسامانی است که در زندانها وجود دارد. زندانی سیاسی آزاد باید گردد این خواستی است که همه مردم دارند. ما همگان را به به گسترش مبارزه در داخل و خارج کشور در حمایت از زندانیان سیاسی فرا می خوانیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۱ بهمن ۱۴۰۰- ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …