کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: تجمع اعتراضی فعالین و مردم علیه باندهای ضد زن در سردشت برگزار شد

با فراخوان جمعی از فعالین اجتماعی و مدنی شهر سردشت برای برگزارش تجمع اعتراضی علیه تجاوز باندهای مسلح به زنان، ساعت چهار ظهر روز شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ( ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱)، جمع وسیعی از فعالین و مردم سردشت با تجمع در “فلکه سرچشمه” ضمن اعتراض و محکوم کردن تجاوز گروهی چند نفره به تعدادی از زنان در این شهر، با خانواده های آنان ابراز همدردی و از حرمت و کرامت شهروندان حمایت کردند.

پیشتر دادستان سردشت روز جمعه اعلام کرده بود که با هرگونه تجمع اعتراضی برخورد خواهد کرد و به این هم بسنده نکرده بلکه تلاش کردند با ریختن نیروهای سرکوب فضای شهر را امنیتی کنند تا بتوانند مانع برگزاری تجمع اعتراضی شوند. اما این تجمع صورت گرفت. بنا به خبرها در جریان این تجمع یکی از مقامات حکومت بنام “سرهنگ بهاری” ناچار شد به میان معترضین بیاید و اعلام کند که، “سه نفر از اعضای این گروه بازداشت شده‌اند”. معترضین در پاسخ به او اعلام کردند، اگر این افراد در یک دادگاه عادلانه مجازات نشوند این تجمعات اعتراضی ادامه خواهد داشت.

مردم به حق هیچگاه فریب وعده های پوچ و توخالی مقامات حکومت را نخورده اند. وعده های این مهره رژیم تنها به منظور آرام نگه داشتن فضای پر التهاب و خشم و اعتراض مردم و برای جلوگیری از گسترش آن است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به سازمان دهندگان و شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی درود می فرستد و دست همه آنان را به گرمی می فشار.

حرکت قاطع و کوبنده فعالین اجتماعی و مردم در روز شنبه سوم مهر نشان داد که کاربدستان و نهادهای حکومت در مقابل تجمع و اعتراض ما مردم منزجر و متنفر از اوباشان اسلامی و کل حکومت، یارای ایستادگی ندارند. می توان و باید کاری کرد که مسئولان حکومت و نهادهای آن در سردشت و در همه جا وادار به پاسخگویی در مقابل اعمال شنیع، ضد زن و ضد انسانی عناصر و باندهای مسلح آن کرد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …