گزارشات حضور در نمایشگاه جهانی کتاب در فرانکفورت آلمان از 11- 15 اکتبر 2017. تصاویر

گزارش حضور فعالین حزب کمونیست کارگری در نمایشگاه جهانی کتاب از تاریخ 11 تا 15 اکتبر 2017

به همراه گزارشات تضویری. فیلمها متعاقبا منتشر میشود.

 

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران: شکستی دیگر برای جمهوری اسلامی

بدنبال آکسیون افشاگرانه مخالفان جمهوری اسلامی علیه حضور جمهوری اسلامی در نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت، که بعد از ظهر روز شنبه ۱۴ اکتبر مقابل غرفه رژیم  صورت گرفت، جمهوری اسلامی، از مسئولان نمایشگاه در خواست کرده که “جلوی این اقدامات” را بگیرند. در بیانیه ناشران حکومتی که از طرف وزارت ارشاد حکومت و نماینده رسمی اش امیر مسعود شهرام‌نیا به مسئولان نمایشگاه ارسال شده آمده است: “در صورت رفع نشدن این مزاحمت که همواره مورد اعتراض جمهوری اسلامی ایران بوده است، جامعه مستقل نشر ایران از سال آینده از حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت صرف نظر خواهد کرد”. خبرگزاری  مهر، وابسته به حکومت در این مورد از “گروهک منافقین” بعنوان مزاحمان غرفه جمهوری اسلامی اسم برده است.

هدف ما هم از غرفه کتابی که در آنجا دایر میکنیم و افشاگری و تظاهرات هرساله در مقابل غرفه جمهوری اسلامی، جلوگیری از حضور جمهوری اسلامی در نمایشگاه کتاب است. ما اعلام کرده ایم که رژیمی که ساده ترین آزادی بیان را سرکوب میکند، وزارتخانه ای را برای جلوگیری از نشر کتاب سازمان داده و نویسندگان متعددی را به قتل رسانده است، رژیمی که ۳۹ سال است علیه مردم جنایت میکند جایش در نمایشگاه کتاب نیست و باید از آن اخراج شود. هرسال از اولین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت فعالین حزب با دایر کردن غرفه کتاب و چادر اطلاع رسانی در میان بازدیدکنندگان از نمایشگاه درمورد جنایات جمهوری اسلامی و مبارزات مردم شروع به افشاگری میکنند و همراه با برخی دیگر از جریانات اپوزیسیون تظاهرات سازمان میدهند و حضور جمهوری اسلامی در این نمایشگاه را به صحنه افشای آن تبدیل میکنند. اکنون جمهوری اسلامی اعتراف میکند که این فعالیت ها کار خودش را کرده و نه تنها نفعی از حضور در نمایشگاه ندیده بلکه به زیانش تبدیل شده است.

نکته دیگری که در بیانیه ناشران حکومتی قابل توجه است و سالها است سیاست جمهوری اسلامی را تشکیل میدهد این است که حزب کمونیست کارگری و مخالفین چپ را با اسم منافق معرفی میکند.  میداند که اسم بردن از حزب کمونیست کارگری برای حکومت هزینه دارد. میداند اسم بردن از فعالیت های حزب کمونیست کارگری به گسترش نفوذ و محبوبیت بیشتر برای حزب منجر میشود و چندین سال است به کلیه نشریات و رسانه های خود رسما ابلاغ کرده است که بجای حزب کمونیست کارگری از منافق استفاده کنند. اما حزب کمونیست کارگری رسانه های خود را دارد و فعالیت هایش را فورا در جامعه منعکس میکند.

عقب نشینی جمهوری اسلامی موفقیتی برای مخالفان جمهوری اسلامی است. این عقب نشینی را باید به عقب نشینی بیشتر برای حکومت سرکوبگر اسلامی تبدیل کرد. جمهوری اسلامی نه تنها از نمایشگاه کتاب بلکه از همه مجامع و نهادهای بین المللی باید اخراج شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ اکتبر ۲۰۱۷

——————–

گزارش تصویری از نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت یکشنبه ۱۵ اکتبر آخرین روز

—————–

گزارش تصویری از اعتراض مخالفان جمهوری اسلامی مقابل غرفه رژیم در نمایشگاه کتاب در فرانکفورت آلمان

روز شنبه ۱۴ اکتبر مخالفان جمهوری اسلامی و فعالین حزب کمونیست کارگری در اعتراض به حضور رژیم در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اقدام به برپایی یک آکسیون اعتراضی مقابل غرفه رژیم کردند. مخالفین با در دست داشتن عکس های کارگران زندانی و زندانیان سیاسی و  با سر دادن شعار مرگ بر جمهوری اسلامی در مقابل غرفه رژیم حضور پیدا کرده و صدای اعتراض شدید خودشان را بر علیه حضور رژیم در نمایشگاه کتاب بیان کردند. گزارش تصویری از این اعتراض.

———————

 

گزارش کوتاه نمایشگاه  شنبه 12 اکتبرکتاب فرانکفورت: امروز سلمان رشدی در نمایشگاه سخنرانی داشت

سر میز چادر اطلاع رسانی شلوغ است. پخش اطلاعیه ها؛ بحث و جدل با بازدید کنندگان ادامه دارد.نویسنده ای از بنگلادش سر میز آمده و دقایقی با رفقای ما به بحث در مورد ایران و.. پرداخت. جمعی از ترکیه سر میز آمده و در باره ایران و اوضاع منطقه بحث میکردند.در داخل سالن و در غرفه رفقا مشغول بحث و گفتگو با بازدید کنندگان از غرفه می باشند.

امروز ظهر سلمان رشدی وارد نمایشگاه شد.حضور رشدی در نمایشگاه کتاب و سخنرانی هایش یکی از اتفاقات خبر ساز تا ظهر امروز در نمایشگاه می باشد . وی در محل غرفه تلویزیون کانال ۲ آلمان سخنرانی داشت. عکس های امروز پنجشنبه ۱۲ اکتبر

گزارشی از شرکت در نمایشگاه جهانی کتاب در فرانکفورت آلمان همراه با تصاویر

از روز ١١ اکتبر نمایشگاه جهانی کتاب در شهر فرانکفورت آلمان شروع به کار کرد و تا ۱۵ اکتبر ادامه خواهد داشت. جمهوری اسلامی هم در نمایشگاه “غرفه ” دایر کرده است.

حضور حکومت آدمکشان تروریست اسلامی در نمایشگاه کتاب هر سال با اعتراض مخالفان روبرو شده و غرفه هایش به محلی برای افشاگری علیه جنایات و سرکوبگریها، دستگیریها و اعدام و زندانی کردن فعالین سیاسی و کارگری تبدیل میشود.امسال نیزنظیر سال های گذشته محل غرفه حکومت صحنه اعتراض و مبارزه ما و مخالفان بر علیه حضور جمهوری اسلامی در نمایشگاه کتاب خواهد بود.

روز چهارشنبه اولین روز نمایشگاه بود. ما هم مثل هر سال در این نمایشگاه  شرکت داریم: در داخل سالن و خارج سالن. در داخل سالن غرفه ای دایر کرده ایم وعکس ها و پوسترهایی در دفاع از حق پناهندگی، علیه اعدام  علیه جنایات و سرکوبگریهای رژیم برعلیه مبارزات مردم ایران، در معرض دید مراجعه کنندگان قرار دارد.

 

تعداد زیادی از بازدید کنندگان در حالیکه عکس ها و پوسترها و جزوات قرارداده شده در قفسه های غرفه را نظاره می کنند، با فعالین حزب که در غرفه حضور دارند، به بحث و گفتگو در باره موضوعات ایران می پردازند. برخی با مشاهده پوسترها سوال می کنند که علت حضور شما در این نمایشگاه چیست؟ و ما توضیح میدهیم که حضور ما در نمایشگاه حضوری بر علیه جمهوری اسلامی و سیاستهای سرکوبگرانه اش علیه مبارزات مردم و رساندن صدای اعتراض مردم ایران به گوش جهانیان است. اینکه جمهوری اسلامی با این همه جنایت و اعدام ، باسرکوب فعالین کارگری و زندانیان سیاسی، با کشتن و زندانی کردن نویسندگان و منتقدان در اینجا حضور دارد، شرم آور است. جای این رژیم در نمایشگاه نیست. ما نماینده مردم ایران و مدافعان آزادی مردم  هستیم و با تمام قوا هر جا نمایندگان جمهوری اسلامی قدم بگذارند افشایشان میکنیم و مردم را علیه آنها بسیج میکنیم.

ما جزوه ای تهیه کرده ایم تحت عنوان «دنیا باید بداند» که حاوی ۱۳ بیانیه حزب کمونیست کارگری به زبان انگلیسی درمورد بیحقوقی زنان و کارگران و مبارزه گسترده آنها علیه جمهوری اسلامی، درمورد تروریسم اسلامی در کشورهای غربی و … که تصویری فشرده از جامعه ایران، از تروریسم اسلامی و از فعالیت ها و موضعگیری های حزب کمونیست کارگری بدست میدهد. این جزوه مورد توجه حاضرین قرار گرفته و بحث های داغ  و سازنده ای در جریان است. از جانب مردمی که از کشورهای مختلف به این نمایشگاه میایند دهها سوال مطرح میشود و ما به این سوالات پاسخ میدهیم.

در بیرون سالن نیز چادر اطلاع رسانی در مقابل در ورودی نمایشگاه دایر شده که به کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی اختصاص داده شده است. از هر طرف  که وارد محوطه میشوی در اولین نگاه چادر اطلاع رسانی را با کلمه بزرگ ایران مشاهده می کنی. بحث های داغی هم در اینجا جریان دارد. در اولین روز نمایشگاه صدها نفر از میز و چادر دیدن کرده و با فعالین حزب و فعالین کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی به بحث و گفتگو پرداختند. از جمله تعدادی از نویسنده ها و ناشرین در جلوی چادر ما توقف کرده و با فعالین حزب به گفتگو پرداختند. یک  نویسنده جوان آلمانی برای دومین کتابی که در دست تهیه دارد درمورد رابطه جمهوری اسلامی و طالبان و قوانین شریعه سوالاتی مطرح کرد که به آنها جواب داده شد. وی ضمن ابراز  خشنودی از حضور ما در نمایشگاه، گفت هر کاری که از دست من برآید در کمک به فعالیت شما دریغ نخواهم کرد. شماره تماسش را داد و رفت. نویسندۀ دیگری اهل کشور شیلی که در زمان رژیم پینوشه و  کشتار مردم شیلی در چند دهه قبل از دست پینوشه فرار کرده بود، اوضاع امروز ایران را با اوضاع شیلی دوره پینوشه مشابه میدانست و از آشنایی با ما و مبارزه مردم ایران علیه جمهوری اسلامی ابراز خوشحالی کرد.

همینجا یادآوری می کنیم که ما تا روز ۱۵ اکتبر آخرین روز نمایشگاه هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر در غرفه و در محل چادر اطلاع رسانی در نمایشگاه حضور داریم.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری- آلمان

۱۱ اکتبر ۲۰۱۷

عکس های این روز

 

اینرا هم بخوانید

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده -کبک  ( کانادا) جمعه …