۲۹ فلسطینی در صف دریافت کمک‌ها در غزه کشته شدند

وزارت بهداشت غزه که در کنترل حماساست اعلام کرد که دست‌کم ۲۹ فلسطینی هنگامی که در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه بوده‌اند در دو حمله جداگانه اسرائیل به نوار غزه در روز پنج‌شنبه کشته شدند، اتهامی که اسرائیل آن را تکذیب کرده است.به گفته این وزارتخانه که در اختیار گروه افراطی حماس است، حمله هوایی نخست اسرائیل به مرکز توزیع کمک‌ها در اردوگاه النصیرات، واقع در مرکز نوار غزه، به کشته شدن ۸ فلسطینی انجامید.

اطلاعیه‌های وزارت بهداشت غزه حاکی از آن است که نیروهای اسرائیلی در رخدادی جداگانه به روی جمعیتی که در یکی از میادین شمال غزه منتظر کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند آتش گشودند که این رخداد دست‌کم ۲۱ کشته و بیش از ۱۵۰ مجروح بر جای گذاشته است.

ارتش اسرائیل اما در اطلاعیه‌ای اتهام حمله به مراکز توزیع کمک‌های بشردوستانه را تکذیب کرد و گزارش‌ها دراین‌باره را «اشتباه» خواند.این اطلاعیه می‌گوید: «همان‌طور که ارتش اسرائیل این حادثه را با دقتی که شایسته آن است بررسی می‌کند، از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم که چنین کنند و صرفا اطلاعات معتبر را بازتاب بدهند.»

جنگ غزه به آوارگی اکثر جمعیت ۲.۳ میلیون نفری آن انجامیده و در حالی که آوارگان گرسنه فلسطینی ناامیدانه برای یافتن غذا تقلا می‌کنند، این تقلا گاه با هرج و مرج و حوادث مرگبار توام بوده است. رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران.وب‌سایت «اقتصاد …