ابعاد فاجعه کرونا در مراکز درمانی و بهداشتی از زبان یک مقام حکومتی. ابتلای ۳۱ هزار پرستار- ۵ هزار نفر در مرخصی استعلاجی

حمیدرضا عزیزی، معاون سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی گفته است: «در ماه‌های گذشته ۳۱ هزار پرستار کرونا گرفته‌اند و در حال حاضر بین پنج تا شش هزار پرستار به خاطر ابتلا به کرونا در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند».

این وضعیت مراکز درمانی است که قرار است بیماران مبتلا به کرونا در چنین مراکزی مداوا بشوند.

پرستاران که این روزها در سخت ترین شرایط کاری مجبور به کار می باشند با مشکل عدم پرداخت دستمزد و مزایا، حقیرانه بودن حقوق هم باید دست و پنجه نرم کنند. کمبود پرستار و عدم استخدام نیروی لازم فشار کار پرستاران را چنیدن برابر کرده است. در ماههای اخیر شاهد اعتراض پرستاران به پائین بودن حقوق ها و شرایط نامناسب و خطرناک کاری بودیم.

کمبود امکانات بهداشتی از ماسک و وسایل ضد عفونی گرفته تا کمبود پرستار در کنار فشار کار زیاد بر کادر درمانی و مهمتر از همه لاقیدی تمام و کمال حکومت آدمکشان اسلامی در مقابله با کرونا، مراکز درمانی و بیمارستانها را تبدیل به قتلگاه پرستاران و مردم مبتلا به کرونا کرده است.

سیستم  درمانی فعلی در نتیجه این سیاستهای ضد انسانی رژیم در حال فروپاشی است جمهوری اسلامی شیوع کرونا را تبدیل به یک بحران بزرگ اجتماعی و خطرناک کرده است.

در برابر سیاستهای ضد مردمی حکومت در مقابله با بحران کرونا و برای مجبور کردنش به تامین امکانات درمانی و بهداشتی و … باید مردم متحد و یکصدا بپا خاسته و اعلام کنیم که این وضعیت را تحمل نمی کنیم. با اعتراض گسترده و سراسری در مقابل مراکز دولتی دست به تجمع و اعتراض بزنیم و جمهوری اسلامی را مجبور کنیم که امکانات مداوا و دسترسی رایگان به دوا و درمان برای همه بیماران را مهیا نماید. این حکومت فقط و فقط زبان زور و اعتراض می فهمد.

محمد شکوهی

٢١اکتبر ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …