اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

۲۰مهر ۹۶ / ۱۱ اکتبر ۲۰۱۷

 تهیه و نتظیم : عزیزه لطف الهی

 

 مرگ دانشجوی  دانشگاه به علت گاز گرفتگی 

تجمع اعتراضی دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد در پی درگذشت دانشجوی رشته پزشکی زهره قاسمی مقابل ستاد دانشگاه.

 

آتنا دائمی در بیمارستان برای جراحی بستری شد

صبح روز ۱۵مهر۹۶ آتنا دائمی جهت انجام عمل جراحی کیسه صفرا از بند نسوان زندان اوین به بیمارستان منتقل و بستری شد. آتنا دائمی پیش از این به دلیل داشتن دستنبد و پابند در هنگام بستری شدن در بیمارستان از حضور در بیمارستان امتناع کرده بود.

 

زنان مالباخته پدیده کفن پوش جلوی استانداری تجمع کردند

روز ۱۵مهر ۹۶ مالباختگان پدیده مجددا به خیابان آمدند. این قربانیان که مدت سه سال است در خیابانها به وضعیت بلاتکلیف خود با وعده های عمل نشده اعتراض میکنند، در برابر استانداری خراسان کفن پوشیدند. آنها به این نکته مهم واقف هستند که تنها و تنها راه دستیابی به حقوق از دست داده شان اتحاد با یکدیگر و ادامه تحصن و اعتراضهای خیابانی است.

 

چرا زنان معتاد در هرات افغانستان به تن‌فروشی رو آوردند

شماری زیادی از زنان معتاد در ولایت هرات افغانستان به تن فروشی یا روسپی‌گری رو آورده‌اند.
به گزارش خبرگزاری “افق”، شماری از زنان و کودکان معتاد در ولایت هرات افغانستان را بستگان‌شان به مواد مخدر معتاد کرده‌اند تا از این طریق، از آنان به‌عنوان برده جنسی استفاده کنند.

در کنار این‌ شماری از مردان معتاد، همسرانشان را به روسپی‌گری مجبور می‌سازند، برخی از این زنان معتاد، از دختران خردسال‌ خود به‌عنوان برده جنسی استفاده می‌کنند.

یک تن از معتادان زن در هرات در مصاحبه با خبرگزاری “افق” گفته است: “به‌خاطر پیدا کردن پول هیروئین، کودک خردسال خود را مجبور کردم که با یک مرد همبستر شود اما دو روز می‌شود که آن مرد دخترم را به خانه نفرستاده است“.

طبق این گزارش، هم اکنون بیش از 70 هزار معتاد مواد مخدر در ولایت هرات افغانستان وجود دارد و آمارهای اداره مبارزه با مواد مخدر در این کشور نشان داده که 13 درصد معتادان در هرات را زنان و 7 درصد دیگر را کودکان تشکیل می‌دهند.

 

 مهدیه گلرو؛ به دستور وزارت اطلاعات از ادامه تحصیل محروم شدم

مهدیه گلرو، دانشجویی که در دولت محمود احمدی نژاد به دلیل فعالیت های دانشجویی و مدنی از تحصیل محروم و در شمار “دانشجویان ستاره دار” قرار گرفت، گفت که در کنکور کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا قبول شده اما وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی به سازمان سنجش دستور داده که او را مردود علمی کنند.

 

خودکشی یک همسر موقت

محمد جواد هاجرپور دادستان اسدآباد ایران روز جمعه 6 اکتبر جزئیات خودکشی زنی 30 ساله را فاش کرد که در پی درگیری با همسرش اقدام به خودکشی کرده است.

هاجرپور گفت: متهم به قتل طی بازجویی‌ها اعتراف کرد که این زن 30 ساله همسر موقت وی بوده که به اتفاق هم به بیستون رفته و در مسیر، بحث در رابطه با طلاق همسر اول متهم و ازدواج با این زن بالا می‌گیرد ومتهم را تهدید کرده که خود را خواهد کشت و در حین تهدیدها قرصی را از کیف خود خارج و مصرف کرده و در مسیر حال زن بد شده وجانش را از دست میدهد

هاجرپور گفت: «متهم ادعا کرده با دیدن صحنه تمام کردن زن در ماشین، دچار هراس شده و از ترس جسد همسر موقتش را در گردنه اسدآباد رها کرده است

دادستان اسدآباد افزود:« پرونده جسد کشف شده این زن ٣٠ ساله در گردنه اسدآباد در بازپرسی اسدآباد در حال رسیدگی است و متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است

 

روز یکشنبه ۱۶مهر۹۶ متخصصان بیهوشی در مقابل مجلس تجمع اعتراضی داشتند.

پیش از این در تجمعات مختلف در سایر شهرستانها هم دستیاران بیهوشی به تعرفه بیهوشی اعلام شده از طرف هیات وزیران اعتراض داشتند.

بر اساس تعرفه های اعلام شده در سال ۹۶ که از سوی هیات وزیران  تصویب شده، رشته بیهوشی حدود ۲۵درصد کاهش تعرفه ای داشته است.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه شنبه ۲۱شهریور مقابل دانشکده پزشکی شیراز تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان لغو کاهش تعرفه بیهوشی شند.

 

 

ایسکرا ۹۰۵

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …