تازه ترین خبرهای پنجشنبه ٧ اسفند از اعتصاب عمومی در سیستان و بلوچستان.پروازهلی کوپترها در آسمان زاهدان. آمار قربانیان تا به امروز ١٥ کشته و بیش از ٥٠ زخمی

بر اساس تازه ترین اخبارو گزارشات منتشر شده در مدیای اجتماعی اعتصاب عمومی و اعتراضات در شهرهای زاهدان، سروان، ایرانشهرو سرباز ادامه دارد. رژیم نیروهای سرکوب بیشتری را وارد منطقه کرده است.
از روز دوشنبه تا امروز پنجشنبه در اثر تیراندازیهای نیروهای سرکوبگر رژیم ۱۵ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شده اند.در سروان رسما حکومت نظامی اعلام شده است.
محورهای اصلی مواصلاتی زاهدان به سایر شهر هنوز بسته است.در بخش های مختلف شهر زاهدان اعتراض و تجمعات پراکنده ادامه دارد.
هلی کوپترها در حال پرواز در آسمان زاهدان می باشند.
بیشترین اعتراضات در بخش سرجنگل کورین؛ شیرآباد زاهدان ادامه دارد نیروهای امنیتی به مردم تیر انداز ی می کنند.اینترنت زاهدان قطع شده است.
لشکرهای سپاه از کرمان در حال وارد شدن به منطقه زاهدان می باشند.

بر اساس برخی گزارشات جوانان در گنداوک/جاسک، گیاوان، میناب، رودبار، ریگان، پهرج، قلعه گنج، بم، نرماشیر، و عنبرآباد، جازموریان، بشاگرد، منوجان، سیریک، کوه مبارک، کلاهی، کرگان و جیرفت… با استفاده از روش «تجمع و گریز» در حال مقاومت و اعتراض می باشند.

از روز گذشته نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم با ارسال پیامک های تهدید آمیز به همه شماره تلفن های موبایل اقدام به تهدید مردم می کنند.روزنه

**********************

خبار و گزارشات روز چهارشنبه ٦ اسفند

اعتصاب عمومی در شهرهای زاهدان؛ میرجاوه، سراوان ایرانشهر در استان سیستان وبلوچستان ادامه دارد. رژیم اینترنت را مختل کرده. مردم در تلاش برای بستن محورهای مواصلاتی و زاهدان و میرجاوه و… می باشند.برخی خبرهای امروز بعد از ظهر

*در چابهار و کنارک نیز مردم ورودی شهرها را با به آتش کشیدن لاستیک بسته اند.در چند نقطه از محور زاهدان به خاش ماموران امنیتی در حال تیراندازی به سمت مردم هستند.مردم قصتد بستم محورهای مواصلاتی را دارندمردم به پاسگاه شورو کردند. پاسگاه شورو توسط معترضان تسخیر شد.. نیروهای امنیتی پس از مشاهده سقوط دو پایگاه کورین و شورو، با آرپیجی به سمت مردم معترض شورو در حال تیراندازی هستند.خبرها حکایت از کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم معترض است.با تیراندازی ماموران پاسگاه شورو به مردم معترض، چندین تن از مردم کشته و زخمی شدند.هویت یک نفر از آنها که کودک ۱۳ ساله است به نام “حسن محمد زهی” فرزند نیک محمد محرز شده است.*اعتراضات در میرجاوه مسیر ترانزیتی مواصلاتی مهم مرز پاکستان با شهر میرجاوه توسط معترضان به کشتار سوختبران مسدود شد.*تظاهرات در خیابان جام جم زاهدان آغاز شده است.مردم معترض در حال تدارک برای تسخیر صدا و سیمای استانی شبکه هامون هستند.

   

*اعتصاب عمومی در زاهدان، سراوان، ایرانشهر، شهرستان سرباز و جکیگور شروع شده و در حال گسترش به سایر شهرهای این استان است.رژیم در وحشت از گسترش اعتراض نیروهای سرکوب بیشتری به منطقه اعزام کرده است.انتظار میرود تشکل های مردمی در سراسر کشور از اعتراض مردم سیستان و بلوچستان حمایت کنند و جنایت حکومت را محکوم کنند. اخبار و گزارشات بیشتر با فیلم و تصاویر

تسخیر یک پایگاه سپاه در سرجنگل زاهدان فرار مزدوران رژیم

*مرد در بخش کورین سرجنگل شهرستان زاهدان در حمایت از مردم سراوان و در اعتراض به کشته شدن ده ها سوخت بر توسط سپاه پاسداران، در مقابل پایگاه سپاه تجمع کردند.نیروهای امنیتی به طرف مردم معتر اقدام به تیراندازی کردند.

*یک کلانتری در زاهدان به آتش کشیده شد.مردم مبارزه پاسگاه سپاه را در زاهدان تسخیر کردند.

قرار است امروز ۶ اسفند ماه، مردم شهرهای دیگر در حمایت از مردم بلوچستان از ساعت ۱۸ به خیابان بیایند.

*امروز ۶ اسفند ماه، هم اکنون جوانان  کورین زاهدان محور کورین به ای نشهر را بستند.این جوانان با وجود حضور و جو سنگین ماموران امنیتی با به آتش کشیدن لاستیک جاده کورین به زاهدان را بستند.یکی از جوانان سوخت بر کشته شده در نقطه صفر مرزی سراوان، از منطقه کورین بوده است.اعتراضات همچنان در شهرهای بلوچستان در حال گسترش است.

*بنابر اعلام منابع مطلع به گزارشگر رصد بلوچستان، اعتصاب مرد در خیابان های مهمی چون خیام، گلستان، خرمشهر، امیرالمومنین آغاز شده و همچنین بازارهای بزرگ این شهر نیز اعتصاب کردند.

* همچنین کماکان بازار سراوان در اعتصاب کامل قرار دارد و نیروهای امنیتی افراد در حال تردد را مورد بازجویی و آزار و اذیت قرار می دهند.

* *ماموران امنیتی و انتظامی سراوان از ترس جان خود و گسترش اعتراضات مردم، در مقابل پاسگاه آسپیچ اقدام به گذاشتن موانع و جدول های بتنی کردند.

*نیروهای یگان ویژه از ترس گسترش اعتراضات به استان های دیگر نیز کاسبکاران و مغازه داران را تهدید به بازگشایی مغازه ها کردند که با ممانعت شهروندان صورت گرفته است.

*بنابر اعلام منابع مطلع به گزارشگر رصد بلوچستان، «پمپ بنزین پاک گوهر که جنب قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه قرار دارد نیز به طور کامل تعطیل و پلمب شده و نیروهای یگان ویژه در آنجا مستقر شده اند.»

*اعتصاب مردم زاهدان و ایرانشهر در حمایت ازمردم سراوان

مردم زاهدان در اعتراض به کشتار سوخت بران توسط سپاه پاسداران و سرکوب مردم سراوان دست به اعتصاب زدند. مغازه و بازارهای شهر زاهدان در اعتصاب کامل قرار دارند.همچنین نیروهای یگان ویژه نیز در مقابل بازار مشترک تجمع کرده و برخی منابع از گشت زنی آنها در داخل بازار خبر دادند.در همین حال ایرانشهر نیز مردم در حمایت از سوخت بران اعتصاب کرده اند. در زهدان نیر مردم حرکت اعتراضی در حمایت از مردم سروان سازمان داده اند.

اینترنت شهرستان سراوان از روز گذشته ۵ اسفند ماه به طور کامل قطع شده و اطلاعی از وضعیت آن در دست نیست.ماموران امنیتی در شهر سراوان به شهروندان اجازه ورود و خروج نمی دهند

ختصاصی رصد بلوچستان/ ماموران یگان ویژه مستقر در شهرستان سوران به دلیل فضای ملتهب این شهرستان بسیاری از وسایل نقلیه شهروندان که قصد ورود به شهر را داشتند، توقیف کرده است.

قرار بود امروز ۶ اسفند، مردم سوران در مقابل فرمانداری تجمع کنند که با استقرار سنگین نیروهای امنیتی و قطعی اینترنت انجام نشده است.نسروهای امنیتی وسایل نقلیه بسیاری از شهروندان سوران را توقیف کرده اند.فضای شهرهای بلوچستان به شدت ملتهب است.

اخبار برگرفته از کانال تلگرامی رصد بلوچستان و رسانه های دیگر می باشد. روزنه

تصاویر تعطیلی شهر زاهدان

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل