انقلاب، یک گام به پیش- ناصر اصغری

به دنبال دیدار تعدادی از فعالین سیاسی ایرانی با ‌نخست وزیر فرانسه، ایشان بعنوان اولین رئیس یک دولت غربی انقلاب ایران را به بعنوان انقلاب به رسمیت شناخت و از آن بعنوان انقلاب نام برد. این موضوع هم برای مردم انقلابی ایران مهم است و هم برای مناسبات دول غربی با رژیم آدمکش جمهوری اسلامی. مردم ایران احتیاج دارند ببینند نه تنها مردم دلسوز دنیا با آنها ابراز همدردی می‌کنند، بلکه دولتها هم رژیم جمهوری اسلامی را بعنوان دولتی که در چشم مردم ایران نامشروع است، اعتراض به آن را به رسمیت بشناسند و اعتراض آنها را تا سر حد انقلاب، حرکتی برای تغییر رژیم، به رسمیت بشناسند.


مردم ایران یک دشمن دارند
تعدادی در مدیای اجتماعی با شنیدن اینکه آمانوئل ماکرون اظهارنظری مثبت نسبت به انقلاب ایران کرده، ترس برشان داشته که اینها باز می‌خواهند انقلاب ما را بدزدند. درست همین ذهنیت است که از سایه خودش هم هراس دارد و هنوز چیزی نشده به حامد اسماعیلیون شک کرده، به گلشیفته فراهانی بد و بیراه می‌گوید، درباره مسیح علینژاد و سوابق ایشان و جدش افشاگری راه انداخته است، که در خیابانهای کشورهای غربی مرگ بر پهلوی و مجاهد به راه انداخته است. این ذهنیت نمی‌تواند این را هضم کند که دول خارجی، هر دولتی، نه منافع مردم ایران را، بلکه منافع دولت‌های خودشان را در لابلای هر حرکتی در ایران دنبال می‌کنند و این مسئله برایشان اولویت اول را دارد. مردم ایران اما از تضعیت رژیم جمهوری اسلامی استقبال می‌کنند، در عین حال مواظب هستند که گام بعدی حرکتشان چه باید باشد.

مردم می‌گویند که ما از دست کشیدن شما از حمایت از رژیم اسلامی استقبال می‌کنیم، اما کنترل سرنوشت سیاسی خودمان را به دست کسی نمی‌دهیم. در نوشته “دشمنان انقلاب و دوستی خاله خرسه” گفتم که هیچ دولتی از انقلاب مردم ایران خوشحال نیست. این انقلاب پیآمدهای جهانی بسیار مثبتی برای توده‌های تحت ستم، در چهارگوشه جهان دارد. دولتها، حتی آن دولتی که در ظاهر بسیار مخالف رژیم اسلامی به نظر می‌رسد، ترجیح می‌دهند که با جمهوری اسلامی به توافقاتی برسند و دست مردم رها شده و آزاده را از قدرت سیاسی کوتاه کنند؛ اما انقلاب زورش به همه می‌رسد. ما بر این نکته که در بین دولتها دوستی نداریم واقفیم، اما دشمن ما جمهوری اسلامی است. ما در حکومت آینده مناسبات خودمان را با متخاصم ترین دولت هم تنظیم می‌کنیم، بدون اینکه در امور سیاسی آنها موش دوانی کنیم و بخواهیم دشمن بتراشیم. همین امروز روسیه و چین پشت رژیم جنایتکار اسلامی هستند، همین امروز آمریکا در صدد است افراد مورد نظر خودش را سوار موج انقلاب کند؛ اما دشمن ما جمهوری اسلامی است و می‌خواهیم این دولت جنایتکار را، که زندگی را بر همه تباه کرده است، سرنگون کنیم. ما از اظهارات ماکرون برای پیشروی انقلاب زن، زندگی، آزادی استقبال و از آن بعنوان سکوی پرشی استفاده می‌کنیم، اما واقفیم که دولتها دوست ما نیستند، منتها بعنوان دشمن هم به آنها نمی‌نگریم؛ برای اینکه دشمن خودمان را خوب می‌شناسیم.
۱۳ نوامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

مهاجرت و سودای زندگی بهتر- کارگر کارگاهی- حمید دائمی

کارگر کمونیست ۸۲۶موج گسترده مهاجرت در سال های اخیر نشانی از وضع اسفناک معیشت زندگی …