به کمپین نجات هوشمند علیپور بپیوندید!

از زمان صدور حکم اعدام هوشمند علیپور به تاریخ ۸ دی ۱۳۹۸کمپین نجات این زندانی سیاسی وارد مرحله تازه ای شده است. شمار قابل توجهی از مخالفین اعدام با انتشار ویدئو هایی کوتاه در مدیای اجتماعی به این حکم ضد انسانی اعتراض کرده اند و خواهان لغو حکم اعدام هوشمند و آزادی وی هستند. از سوی دیگر در گوشه و کنار دنیا و از جمله در شهر های کلن، تورنتو، استکهلم، لاهه و لندن گردهمایی های اعتراضی مختلفی برای متوقف کردن حکم اعدام هوشمند علیپور و رهایی  قطعی وی ازخطر مرگ برگزار شده است. فعاین اجتماعی و شخصیت های شناخته شده ایرانی و جهانی از این کمپین حمایت کرده اند.  سازمان عفو بین الملل نیز که پیش از این برای نجات هوشمند اقدامات فوری را در دستور کار خود قرار داده بود پس از صدور حکم اعدام هوشمند به تلاشهایش افزود. بعنوان مثل به ابتکار شاخه آلمان سازمان عفو بین الملل یک طومار الکترونیکی خطاب به مقامات جمهوری اسلامی راه اندازی شد که در آن خواست به تعلیق در آوردن همه احکام اعدام در ایران  با هدف لغو مجازات ضد انسانی اعدام مطرح شده است. به اعتبار این تلاشها اکنون می توان گفت که نام هوشمند علیپور یک نام آشناتر در سطح بین المللی است و او حامیان بیشتری در سطح جهان پیدا کرده است. اما این تلاشها بهیچ وجه کافی نیست و ما باید بتوانیم به تلاشهای بمراتب گسترده تری برای نجات این فعال سیاسی بپردازیم. چرا کمپین نجات هوشمند علیپور اهمیت دارد؟

اهمیت کمپین نجات هوشمند علیپور فقط این نیست که نفس اعدام ضد انسانی است و ما مخالف اعدام هستیم. جمهوری اسلامی می خواهد جوانی ۲۶ ساله را اعدام کند که جرمی جز خواستن آزادی و یک زندگی بهتر مرتکب نشده است. کشتار و نیستی و مرگ جواب همیشگی جمهوری اسلامی به یک جامعه  تشنه آزادی و مساوات و عدالت بوده است. و حالا که مردم ایران بپاخاسته اند که کار این حکومت سرکوبگر، جانی و فاسد را یکسره کنند جمهوری اسلامی به جنگ برای بقا دست زده است و می خواهد به هر ترتیب حاکمیت منحوس خود را از  آماج حملات مردم بدر ببرد. اعدام یکی از ابزارهای جمهوری اسلامی برای جلوگیری از پیشروی مردم در شرایط کنونی است. اینکه جمهوری اسلامی تحت عنوان کدام اتهامات کذایی هوشمند علیپور را به اعدام محکوم کرده است در این میان چندان اهمیتی ندارد. جمهوری اسلامی می خواهد بکشد تا بماند . همانطور که در جریان اعتراضات آبان ۱۵۰۰ تن از مردم معترض را به گلوله بست و جوابگوی کسی هم نیست. اهمیت دیگر کمپین نجات هوشمند علیپور این است که ما در جنگ برای نجات یک جوان به جمهوری اسلامی نشان دهیم که ما سودای عقب نشینی نداریم. ما سر سورنی قصد پس نشستن نداریم و تاز مانیکه جمهوری اسلامی این حکومت تباهی و مرگ و نیستی را سرنگون نکرده باشیم و سران جنایتکار آن را محاکمه و مجازات نکنیم آرام نخواهیم گرفت.

در تظاهرات با شکوهی که در اعتراض به حکم اعدام هوشمند علیپور در لندن در مقابل سفارت جمهوری اسلامی برگزار شد ( حدود ۳۰۰ نفر در این گردهمایی شرکت داشتند) ، شیوا محبوبی سخنگوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در یک سخنرانی شورانگیز گفت :”هوشمند علیپور صدای نسلی است که در خیابانهای ایران، لبنان  و عراق به کثافت اسلامی نه میگوید ، به ستم و سرکوب و فقر نه گفت. آیا رژیم با اعدام رامین و زانیار و لقمان، با کشتن ۱۵۰۰ نفر و دستگیری ۸۰۰۰ نفردر اعتراضات آبان، با اعدام هزاران نفر در دهه شصت توانست اعتراضات مردم را ساکت کند ؟ ما تک تک شما جنایتکاران را به محاکمه می کشیم و باید جوابگوی مادر سهیل عربی، آتنا دائمی، آرش صادقی و هزاران زندانی دیگر باشید.”

مینا احدی نیز از طرف کمیته بین المللی علیه در سخنرانی خود در استکهلم در اعتراض به حکم اعدام هوشمند ضمن بی اعتبار دانستن توجیهات جمهوری اسلامی برای صدور چنین حکم ضد انسانی اعلام کرد: “جواب من به جمهوری اسلامی که می گوید چون هوشمند علیه حکومت دست به مبارزه مسلحانه زده و به این خاطر باید اعدام شود این است که وقتی اراذل و اوباش شما با اسلحه ۱۵۰۰ نفر را در خیابان می کشند دور نیست روزی که مردم با اسلحه در مقابل شما بایستند این جرم نیست. چرا که شما با زبان خوش دست از سر این مردم بر نخواهید داشت.”

 “او در ادامه با این سخنان به صحبتهای خود خاتمه داد: “به نظر من دیگر دوران جمهوری اسلامی دارد تمام می شود و فرا خوان من به همه ایرانیان در خارج کشور و مردم در ایران این است که با نیروی متحد خود نقطه پایانی بگذاریم به اعدام و اعدام فعالین سیاسی در ایران. الان وقتش است. این حکومت در آستانه سرنگونی هست و به این معنا ما می توانیم هوشمند را نجات دهیم.”

حسن صالحی

انترناسیونال 854

اینرا هم بخوانید

به یاد فرامرز اصلانی– حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …