یکشنبه ۳ بهمن: تجمعات بازنشستگان فولاد و تامین اجتماعی در چند شهر- ۴ بهمن روز تجمع سراسری بازنشستگان است

– روز یکشنبه 3 بهمن جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، رشت، و شاهرود در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و نیز درادامه یکشنبه های اعتراضشان مقابل ساختمان این صندوق در این شهرها تجمع کردند. همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آنها به بالای خط فقر که از دو سال پیش ۱۲میلیون تومان اعلام شده و داشتن یک زندگی انسانی مطالبه همه بازنشستگان است. در تهران تجمع بزرگی بر پا شده بود و حضور زنان قابل توجه بود.

در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند: “یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”، فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”، “عزا عزاست امروز، روز عزاست  امروز، سفره بازنشسته روی هواست امروز”، “خواسته بازنشسته همسان سازی بی نقصه”، “”دولت خیانت میکند، مجلس حمایت میکند”، “فولادگران دیروز، آوارگان امروز”، “اینهمه بیعدالتی، هرگز ندیده ملتی”، ” اجرای همسانسازی بدون حقه بازی”، ” فولادی بیدار است  از تبیعیض بیزار است”، ” عدالت اجرا نشه تجمع بیشتر میشه”.  

در همین روز بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در شهرهای رشت، مشهد، تبریز تجمع داشتند. شعارهای بازنشستگان در این تجمعات عبارت بودند از:” فریاد فریاد ،  از اینهمه بیداد”، ” فقط کف خیابون بدست میاد حقمون”، “وزیر بی کفایت استعفا، استعفا، ” ظلم و ستم کافیه سفره ما خالیه”.

فراخوان به تجمع سراسری بازنشستگان برای چهارم بهمن ماه

لازم به یادآوری است که بازنشستگان آموزش و پرورش به تجمع برای ساعت ده صبح روز  ۴ بهمن ماه  مقابل صندوق بازنشستگی  اعلام تجمع کرده اند. انجمن صنفی بازنشستگان کشوری و گروههای اتحاد بازنشستگان، اتحاد سراسری بازنشستگان و شورای بازنشستگان ایران، از این فراخوان حمایت کرده اند.  شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان نیز طی بیانیه ای ضمن اعلام همبستگی با این فراخوان از همه معلمان شاغل خواستار همراهی با این حرکت اعتراضی شده است. در پی این بیانیه انجمن صنفی معلمان شاغل ‌و بازنشسته استان فارس از پیوستن شهرهای مختلف این استان به این حرکت اعتراضی خبر داده است و بدینگونه همبستگی ها گسترش می یابد.

معلمان بازنشسته به مناسبت تجمع روز چهارم بهمن ماه خود قطعنامه ای داده اند و در آن ضمن تاکید بر ادامه اعتراضات خود تا متحقق شدن خواستهایشان بر برخی مطالبات فوری شان تاکید کرده اند.  آزادی بدون قید و شرط معلم بازنشسته محمد تقی فلاحی و دیگر همکاران دربند، رفع تبعیض و اجرای تبصره ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۸۶ و پرداخت مطالبات مربوطه به ماده ۱۲۵ این قانون از سال ۸۶ تا کنون و برخی طلبهای دیگر ، پرداخت حقوق ها حداکثر تا ۲۸ هرماه ، اجرای‌کامل موادی از قانون مدیریت خدمات کشوری که منافع بازنشستگان را تضمین می کند و اجرای بیمه جامع، کامل و فراگیر از جمله مطالباتی است که در این قطعنامه به آنها اشاره شده است.  

همسان سازی حقوق ها و اجرای همترازی طبق قانون مدیریت خدمات کشوری خواست همه بخش های بازنشستگان است. افزایش حقوق ها به بالای خط فقر اعلام شده ۱۲ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاس ها ودزدی ها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن پرونده های امنیتی  و آزادی اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته و آزادی همه زندانیان سیاسی از جمله مطالباتی است که بارها بازنشستگان در سطح سراسری در تجمعاتشان اعلام کرده اند.

یک موضوع  اعتراض بازنشستگان امروز لایحه بودجه ریاضتی حکومت است و آنرا تعرضی به زندگی و معیشت خود میدانند. بازنشستگان یک بخش معترض جامعه هستند و نقش مهم در جلو آوردن خواست سراسری درمان رایگان برای همه داشته اند . از خواستها و مبارزات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ بهمن ۱۴۰۰،  ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲–

. فیلمهایی از تجمعات امروز

تهران

مشهد

تبریز

یکشنبه ۳بهمن ماه ۱۴۰۰، جمعی از پرسنل پرستاری و بهداشت و درمان مراکز درمانی در مقابل ساختمان مجلس در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع فولاد تهران

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: آخرین اخبار از زندانیان سیاسی شهر سمیرم

همانطور که قبلا اطلاع دادیم چندین شهروند سمیرمی بنامهای فاضل بهرامیان، مهران بهرامیان، یونس بهرامیان …