توماج متهم می‌کند، حکومتِ نشر اکاذیب – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حساب رسمی توماج صالحی در شبکه ایکس خبرگزاری قوه قضائیه و رئیس دادگستری استان اصفهان را به “نشر اکاذیب” و “تشویش اذهان عمومی” متهم کرد.

وقتی توماج بعد از یک سال در اسارت با وثیقه سنگین آزاد شد، فقط چند روز طول کشید که توفانی علیه جمهوری اسلامی به راه بیندازد. انقلاب زن زندگی آزادی به‌راستی نشان داد چه عمق و دامنه عظیمی در جامعه دارد. توماج در این ویدئو جمهوری اسلامی را به محاکمه کشید و جنایات این حکومت را علیه خودش برملا کرد. او صدای انقلاب علیه شکنجه‌گران شد. او به‌خاطر “ضرب‌وجرح شدید در حین عملیات بازداشت، شکنجه تا سر حد بیهوشی و ممانعت از رسیدگی پزشکی” رژیم را به صلابه کشید. آن‌چنان قدرت و صلابتی در کلام و وقار و منش توماج موج می‌زد و به بیننده ساطع می‌شد که انگار بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی در یک دادگاه علنی و با حضور همه رسانه‌های داخلی و بین‌المللی، خامنه‌ای و بقیه شکنجه‌گران و دشمنان مردم پشت میز محاکمه‌اند. با مشاهده این ویدئو که در عرض چند ساعت صدها هزار بیننده داشت، مردم یک‌بار دیگر پی به این واقعیت بردند که آن‌کس که می‌ترسد و وحشت‌زده است سران حکومت اسلامی‌اند نه آن کس که جنایت رژیم را بر ملا می‌کند.

توماج در تاریخ ۲۷ آبان آزاد شد اما ۱۲ روز بعد در بابل دوباره بازداشت شد. بعد از گذشت ۳ روز از بازداشت مجدد توماج، پرده دیگری از تعرض به حکومت اسلامی آغاز شده است. اینجا دیگر زندانی است که با شیرین‌ترین زبان ممکن حکومت را به “نشر اکاذیب” و “تشویش اذهان عمومی” متهم می‌کند و این رژیم اسلامی است که مجبور است دروغ ببافد و رذیلانه از خود رفع اتهام کند.

اینجا نیز یک سکانس دیگر از قدرت و توان انقلاب در برابر حکومت آشکار می‌شود. جای حاکم و محکوم عوض می‌شود. جای دادستان و زندانی تغییر می‌کند. حقیقت محض به لطف انقلابی که در همه تاروپود جامعه نفوذ کرده است، کیفرخواست خود را علیه سران حکومت می‌نویسد. اینجا وکیل مردم‌اند. دادستان و قاضی و برپاکننده محاکمه همه مردم ایران هستند. متهم به‌راستی پشت میز محاکمه قرار گرفته است. این تازه آغاز کار است. صحنه‌های مهیج‌تری از این نبرد تاریخی در راه است. زنده‌باد همه “توماج‌های” انقلاب زن زندگی آزادی.

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

اینرا هم بخوانید

بدن و روان زنان، میدان تاخت‌وتاز – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …