جراح نمونه آملی بر فراز هیمالیا – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دکتر فاطمه رجایی‌راد، جراح نمونه‌ای که به‌دلیل حضور بدون حجاب اسلامی و اجباری در مراسم تجلیل از پزشکان آمل از دانشگاه اخراج شده است، با صعود به قلۀ کالاپاتار در هیمالیا، این صعود را به کشته‌شدگان اعتراضات سراسری در ایران تقدیم کرد. خانم رجایی‌راد با انتشار ویدئویی از صعود خود به این قله ۵۵۵۰ متری که در نپال واقع شده، گفت که این صعود را به “شهدای راه آزادی” و “تمام افرادی که برای احقاق حق خود تلاش می‌کنند تقدیم می‌کند.

این زن مبارز را بخاطر به چالش کشیدن جمهوری اسلامی و حجاب ضد زن اسلامی از کار اخراج کردند تا شاید به خیال خودشان زهر چشمی باشد برای دیگرانی که با پیکار بی امان خود این حکومت را به سوی سرنگونی سوق میدهند. نان و معیشت این پزشک، این زن مبارز و جسور را به گروگان گرفتند تا این پیام همیشگی ضد مردمی را به جامعه مخابره کنند که درافتادن با جمهوری اسلامی و قوانین فوق ارتجاعی این حکومت بی‌عقوبت نمی‌ماند. اینها را گفتند اما پاداشی که مردم مبارز به این چهره خوشنام و شجاع دادند، مهر و محبت و احترام بی پایان بود. دکتر فاطمه رجایی راد با حرکت سیاسی و آکسیون یک نفره خود تیری به قلب دشمن زد و نشان داد که هیچ چیز مانع از آن نمی‌شود که جمهوری اسلامی بتواند مردم تشنه آزادی و رفاه را به عقب براند.

جامعه در حال تعرض بی وقفه با بنیادهای جمهوری اسلامی است. اخراج رجایی راد باعث برداشتن قدمی بعدی در مقابله با این حکومت شده است. اینبار او بر کوههای هیمالیا سرود زیبای آزادی سر داده و آن را به همه “شهدای راه آزادی” و “تمام افرادی که برای احقاق حق خود تلاش می‌کنند” تقدیم کرده است. باشد که این پیام نیروی هرچه بیشتری از مردم را به میدان بکشاند تا بی حجابی از این نیز گسترده تر شود. حجاب این سنگر حکومت اسلامی باید تماما در هم کوبیده شود. با فرو ریختن این سنگر، جمهوری اسلامی یک قدم بسیار تعیین کننده تر به سرنگونی نزدیک تر می شود.

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

اینرا هم بخوانید

مهاجرت و سودای زندگی بهتر- کارگر کارگاهی- حمید دائمی

کارگر کمونیست ۸۲۶موج گسترده مهاجرت در سال های اخیر نشانی از وضع اسفناک معیشت زندگی …