جنایت مساله داخلی هیچ کشوری نیست

علی ربیعی،‌ گفته است رویکرد کانادا درمورد شلیک به هواپیمای اوکراین دخالت در امور داخلی ایران و زیاده خواهانه و سیاسی است. به علی ربیعی باید یادآوری کرد که جنایت مرز نمیشناسدو امر داخلی هیچ کشوری نیست. همانطور که انسانیت مرز نمیشناسد. این وظیفه دولت ها است که در مقابل جنایات یک دولت دیگر، میخواهد فاشیسم هیتلری باشد یا آپارتاید آفریقای جنوبی یا جنایات جمهوری اسلامی یا جنایات طالبان و داعش یا کودک ربایی بوکوحرام، دخالت کنند، موضع بگیرند و فشار سیاسی بیاورند و جنایتکاران را به دادگاه بکشانند. برعکس دولت هایی که در این مورد دخالت نمیکنند و با بی تفاوتی رد میشوند را باید تحت فشار قرار داد و افشا کرد.

خیالتان راحت باشد جنایتکاران، ربیعی و روحانی، خامنه ای و سلامی، ريیسي و سایر اوباش حاکم در ایران، آن دوران گذشت. دنیا را بر سرتان خراب میکنیم. آنقدر افشایتان کرده ایم که امروز دولت هایی شروع کرده اند علیه تان قطعنانه صادر کنند و وزیر خارجه تان را با وزیر هیتلر مقایسه کنند و عضو گروه مرگتان را در سوئد به زندان بیندازند. اینقدر افشایتان میکنیم و افکار عمومی دنیا را بسیج میکنیم که دیگر هیچ مقام سابق و فعلی جنایتکاری جرات نکند پایش را به کشورهای دیگر بگذارد.

تازه مگر خودتان در کشورهای دیگر دخالت نمیکنید آنهم دخالت هایی تماما جنایتکارانه و تروریستی؟ و آنوقت اگر دولتی میگوید چرا به هواپیمای مسافربری موشک میزنید صدایتان درمیاید که امر داخلی خودمان است! دولت کانادا تحت فشار خانواده های جانباخته پرواز اوکراین و افکار عمومی جهانی، قرار است هر سال ۸ ژانویه، یعنی روزی که شما دست به جنایتی باور نکردنی زدید، را برای ادای احترام به جانباختگان این فاجعه و بازماندگانشان روز ملی اعلام کند. اما حکومت شما در ادامه جنایتتان حتی خانواده های جانباختگان را هم راحت نگذاشتید. آنها را تهدید کردید که مراسم نگیرند حتی خانواده ای را تهدید به تجاوز کردید. برای اینکه کاملا آشکار نشود که عامدانه تصمیم به این جنایت گرفتید جعبه سیاه را تا مدتها تحویل ندادید. یکسال خفقان گرفتید و اطلاعاتی در مورد تصمیم گیرندگان و آمرین و عاملین این جنایت حتی به دولت اوکراین ندادید تا رو نشود که این جنایت دستپخت مشترک خامنه ای و سلامی و برخی دیگر از فرماندهان سپاه و مقامات حکومت بوده است.

میدانید که ولتان نمیکنیم. خانواده ها ولتان نمیکنند. دولت ها هم سکوت کنند امروز هشتاد میلیون نفر دادخواهند و هر تکانی که میخورید به سرتان میریزند و آبروی نداشته تان را میبرند. روزی که در دادگاههای علنی مجبور به جواب دادن میشوید دور نیست. سرنوشت شما از سرنوشت حکومت هیتلر بسیار بدتر است و راه فراری برایتان باقی نمیگذاریم.
نه میبخشیم نه فراموش میکنیم

انترناسیونال 900

اینرا هم بخوانید

حکومت در حال زوال و شرایط استخدام – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …