در حاشیه مرگ قاضی حداد از مسئولان جنایات بازداشتگاه کهریزک

بر اساس گزارشات منتشر شده حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد بر اثر ابتلا به کرونا مرده است. وی قاضی سابق شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران در سال ٨٨ و معاون امنیت وقت دادستان تهران بود. وی همکار سعید مرتضوی بود و همراه با او  مسئول انتقال معترضان به بازداشتگاه مخوف کهریزک بود. بازداشتگاهی که شکنجه و تجاوز و وحشیگری کل نظام اسلامی را به نمایش گذاشت. حداد تصمیم گیری در مورد بسیاری از پرونده‌های دستگیرشدگان بعد از انتخابات سال ۸۸ را بر عهده داشت و مرتباً خانواده‌های متهمین را تهدید می‌کرد که سکوت کنند.

سابقه این قاضی جنایتکار حکومت بیش از شرکت در جنایات کهریزک است. او در دهه ۶۰ از طریق اسد الله لاجوری به تیم دادستانی اوین پیوست و پس از مدتی دادیار زندان شد. بر اساس گزارشات و اسناد منتشر شده از بازماندگان اعدام های دهه ۶٠ وی از عناصر کلیدی در پرونده سازی بر علیه مخالفان سیاسی حکومت بود و به همراه لاجوری در اوین دهها نفر را محاکمه و به اعدام محکوم کرد.

به دنبال اعتراضات گسترده قربانیان جنایات کهریزک و خانواده های دستگیر شدگان، خامنه ای مجبور شد مرتضوی و حداد و حیدری، سه قاضی وفادار نظام را برکنار و به حاشیه امن بیت رهبری ببرد.

دنیا بدون این جنایتکاران، دنیای امن تر و بهتری است.

جمهوری اسلامی و همه سران و مقامات بلند پایه اش، از خامنه ای و روحانی گرفته تا…. باید به جرم جنایت بر علیه بشریت دستگیر و محاکمه شوند. و آن روز دیر نیست.

محمد شکوهی

29 اکتبر 2020

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …