خلاصه ای از اخبار کارگری شهریور ١٣٩٧

شهلا خباززاده

 

١ شهریور

برای ششمین روز کارگران نیشکر هفت تپه دست از کار کشیده و پیگیری طلبها و دیگر خواستهایشان شدند. با فروش زمینهای شرکت کارگران شغل خود را در خطر میبینند و تمام مجتمع یکپارچه در اعتصاب بسر میبرد.

 

٤ شهریور

 

حدود ٢٥٠ نفر از کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج با انداختن یک سفره خالی نمادین در مقابل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز، در اعتراض به عدم پرداخت ده ماه حقوق خود تجمع کرده و بعد راهپیمایی کردند.

 

کارگران گروه ملی فولاد اهواز در مقابل استانداری تجمع کردند. پس از این تجمع کارگران تا میدان فلسطین راهپیمایی کرده و خواهان عملی شدن فوری خواستهایشان شدند.

 

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری مقابل درب فرمانداری زابل در اعتراض به تعویق پرداخت ٤ تا ٥ ماه مزد.

 

جمعی از کارگران شرکت لاستیک خوزستان در گتوند به تمدید نشدن قرارداد خود و کنار گذاشته شدن از کار، اعتراض کرده و بازگشت به کار خود را از مسئولان و مدیران این شرکت خواستار شدند.

 

کارگران پتروشیمی فارابی به دلیل عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این مجتمع، برای پنجمین روز دست از کار کشیدند.

 

 

٥ شهریور

 

راهپیمایی اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد در خیابان منتهی به استانداری اهواز.

 

 

١٠ شهریور

 

جمعی از کارگران کارخانه «تولی پرس » در اعتراض به بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود و کارخانه مقابل ساختمان اداره کار و فرمانداری شهرک صنعتی البرز تجمع کردند.

 

کارگران گروه ملی اهواز بعد از دو هفته اعتراضات و تحمیل برخی عقب نشینی ها به مدیریت این شرکت اعلام کرده اند که موقتا به سرکار باز میگردند. مدیریت به کارگران قول داده است که در اولین گام پرداخت حقوق خردادماه و ورود مواد اولیه برای راه اندازی تولید را فورا عملی کند.

 

 

١١ شهریور

 

کارگران کارخانه تولی پرس قزوین با وعده کارفرما به اعتصاب خود موقتا پایان دادند.

 

 

١٢ شهریور

 

اعتصاب کارگران پتروشیمی فارابی در قسمت مخازن در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و در واقع سطح نازل دستمزدها وارد پنجمین روز خود شد.

 

١٣

گروهی از کارگران کارخانه صنایع شیر پگاه تهران، روز گذشته در اعتراض به آنچه تصرف غیرقانونی اراضی کارگران این کارخانه در منطقه تهران پارس عنوان می‌شد، دست به تجمع زدند.

 

١٤

تعدادی از کارگران قراردادی و رسمی شاغل در کارخانه «روغن نباتی جهان» در زنجان به مرخصی اجباری رفتند.

 

١٧

حدود ٤٥٠ کارگر قراردادی و رسمی شاغل در دو کارخانه تولی پرس و بسته‌بندی البرز برای سومین بار به مرخصی اجباری رفتند.

 

١٩

کارگران کارخانه «پارس میلنگ» تاکستان در اعتراض به اخراج ٤٠ نفر از همکارانشان در محوطه مقابل کارخانه تجمع کردند.

 

کارگران سد چم‌شیر گچساران به خاطر عدم پرداخت مطالبات و حقوق خود، مقابل محوطه کارگاه محل کار تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

 

٢٠

چند صد نفر از بازنشستگان فرهنگی در مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمعی اعتراضی برگزار کرده‌اند. همزمان با این تجمع، در یزد و مشهد نیز تجمعاتی از سوی بازنشستگان فرهنگی در حال برگزاری بود.

کارگران بیکار شده کارخانه «پارس میلنگ» تاکستان خواستار بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوقه خود ازسوی کارفرما شدند.

 

٢١

شماری از کارگران اخراج شده کارخانه پارس میلنگ تاکستان برای پیگیری وضعیت شغلی‌ و پرداخت مطالبات معوقه خود تجمع کردند.

 

   ٢٤

کارگر کارخانه پارس میل لنگ که از ابتدای شهریور ماه با اتمام قرارداد از کار بیکار شده‌اند، بابت پرداخت نشدن معوقات مزدی و سایر مطالبات مزدی خود در مقابل کارخانه تجمع کردند.

 

 ٢٥ شهریور

شماری از سازمان عمران شهرداری آبادان, در اعتراض به تاخیر در پرداخت  مطالبات مزدی خود مقابل سازمان ساختمان شرکت عمران تجمع کردند.

 

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل