زنده باد هشت مارس، زنده باد انقلاب زنانه! پیام حمید تقوائی بمناسبت روز جهانی زن

فرا رسیدن ٨ مارس روز جهانی زن را به همه زنان و مردان آزاده تبریک میگویم. پیام هشت مارس مبارزه برای رفع تبعیضات و نابرابری های جنسیتی و ضد زن در همه زمینه ها، از نظر حقوقی و قانونی تا فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی در سراسر جهان است و جنبش رهائی زن در ایران یک جبهه مهم این مبارزه جهانی است.
ما مردم ایران علیه حکومتی مبارزه میکنیم که در زن ستیزی همه مرزهای توحش را در نوردیده است. از تجاوز جنسی به دختر بچه ها تحت عنوان ازدواج شرعی تا آپارتاید جنسیتی، و از محرومیت زنان از حق طلاق و مسافرت و فعالیتهای هنری و ورزشی تا قتلهای ناموسی، از واقعیات دهشتناک زندگی روزمره در ایران تحت سلطه جمهوری اسلامی است. و دقیقا به همین دلیل است که امروز زنان در همه عرصه های مبارزه علیه جمهوری اسلامی، از جنبش گسترده کارگران و معلمان و بازنشستگان تا جنبش دادخواهی و جنبش ضد مذهب و ضد تابوهای مذهبی، در صف مقدم قرار دارند.


جا دارد روز هشت مارس ما فعالین و نهادهای جنبش کارگری، جنبش معلمان، جنبش بازنشستگان و همه بخشهای معترض جامعه همبسته و هماهنگ و با اعلام کیفرخواستهای کوبنده علیه رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی روز جهانی زن را بزرگ بداریم. امسال نیز میتوانیم همانند سال گذشته ٨ مارس را به روز اعتراض سراسری و جشن عمومی در کوچه و خیابان و اتوبوس و مترو، در فضای مدیای اجتماعی و در محل کار و مدرسه و دانشگاه تبدیل کنیم. بگذار ٨ مارس امسال بعنوان روز تعرض یکپارچه و متحدانه و کوبنده همه ما مردم علیه حکومت زن ستیز اسلامی در تاریخ ثبت شود. روزی که آغازگر شمارش معکوس برای سرنگونی جمهوری اسلامی باشد.
اولین ضربه علیه جمهوری اسلامی تظاهرات توده ای علیه حجاب اجباری در ۱۷ اسفند ۱۳۵۷( ۸ مارس ۱۹۷۹) بود، ٨ مارس امسال میتواند راه را برای وارد کردن آخرین ضربه هموار کند.


زنده باد ٨ مارس، زنده باد انقلاب زنانه!
١٥ اسفند ١٤٠٠، ٦ مارس ٢٠٢٢

اینرا هم بخوانید

سقوط آزاد ریال و سقوط آزاد رژیم – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …