سیلی که آمد و مقایسه دو بودجه

بعد از بارندگیهای شدید چند روز گذشته که به سیلی مرگبار انجامید، تعدادی از آخوندها و مسئولین رده بالای رژیم در واکنش به این فاجعه چنین اظهار داشتند: امام جمعه شیادی گفت ما هی گفتیم خمسو ذکاتتان را بدهید، گوش نکردید، ندادید و دیدید که اینطور شد، ما الان نمی توانیم شما را کمک کنیم. شیاد دیگری بنام لاریجانی هنگام بازدید از مناطق سیل زده در جواب زنی نگونبخت که همه هستی اش را ازدست داده بود گفت، هنوز که زنده ای! رذالت وپستی تا به کجا؟! شیادی دیگر در”آق قلا” که عبای ریاست جمهوری اسلامی به تن داشت اظهار نمود که باران رحمت است و خدا خودش جبران خواهد کرد یعنی ما هیچ غلطی نخواهیم کرد. آن دیگری تهدید کرد که کمک رسانی ممنوع، رسانه های شایعه ساز مجازات خواهند شد و برای کنترل سیل، کنار دروازه قرآنِ شیراز، تانک مسقر کردند.

به گزارش وب سایت “ایران وایر” فقط بودجه سال ۹۸  حوزه خنگیه قم بالغ بر ۹۷۰  میلیارد تومان یعنی  ۸۰ برابر بودجه سازمان مدیریت بحران است در حالیکه بودجه این سازمان به سیزده میلیارد نمیرسد که با توجه به پرداخت حقوقها و مخارج دیگر و دزدیها، کمتر از  ۳  میلیارد تومان برای جلوگیری از بلایای طبیعی و بازسازی، اختصاص یافته است، این یعنی صفر.

این گزارش در ادامه، به ارقام نجومی دیگر نهادهای مذهبی می پردازد که بالغ بر  ۵ هزار میلیارد تومان  می باشد، نهادهایی مانند نشر آثار خمینی و خامنه ای ، گله امام جمعه ها و موسسات نشر خرافه و خزعبلات مذهبی، مراکز سیاست گذاری نماز جمعه، مساجد، ستاد امر به معروف و نهادهای دیگر. این مبلغ دقیقا  ۴۱۷ برابر هزینه ستاد مدیریت بحران است. جالب است بدانید که مسئول این سازمان، هیچ تخصصی در هیچ زمینه ای جز آداب طهارت و دزدی و آدمکشی ندارد. این ستاد حتی یک متخصص و تحصیل کرده مدیریت بحران در استخدام اش نیست و فعالین و متخصصین محیط زیست تحت تعقیب و تهدید و آزارند، بسیاری از آنها زندانی هستند و تعدادی از آنها چون آقای کاووسی زیر شکنجه  کشته می شوند.

رژیم پوسیده اسلامی ایران یک ناهمگامی، یک ناهمگونی، یک تناقض آشکار در برابر همه اصلهای بدیهی یک جامعه نرمالِ قرن بیست و یکمی است. این کفتاران سرمایه داری هنوز وانمود می کنند که بر اوضاع مسلط اند، می خواهند که جهانیان نیز در این باورِ دروغ و توهم، با وی شریک شوند تا پشت این نمای فریبای ریا و رذالت اسلامی، نجاتشان را با ادامه سرکوب و شکنجه و اعدام تدوام بخشند. با فروکش کردن این سیل خانمانسوز، باید خروش و طغیان سیل اعتراضات مردمی به حرکت درآید. از هم اکنون باید مسیر های این سیل را بطرف زباله دانی تاریخ هموار ساخت.

بهرام بهرامی

اینرا هم بخوانید

از سپاه چه خبر؟

رادیو فردا به یک فایل صوتی حدود ۵۰ دقیقه‌ای دست یافته است که بخش اعظم …