عوامل کشتار نیزار ماهشهر در لیست تحریمهای آمریکا

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۸ آبان از تحریم عوامل کلیدی کشتار معترضان در نیزار ماهشهر در جریان اعتراضات آبان‌ماه پارسال خبر داد.

به گزارش وبسایت وزارت خارجه آمریکا، جمهوری اسلامی پارسال «دست‌کم ۱۴۸ شهروند ایرانی را در ماهشهر، در حالی که برای پنهان کردن اخبار و شواهد سرکوب گسترده مردم اینترنت را قطع کرده بود، کشت».

این گزارش می‌گوید معترضان و تماشاگران اعتراضات هدف تک‌تیراندازان از بام‌ها قرار گرفتند و وقتی در محاصره نیروهای امنیتی، خودروهای نظامی و ماشین‌های آب‌پاش درآمدند، به نیزارها پناه بردند، اما نیروهای نظامی نیزارها را آتش زدند و معترضانی را که از نیزار فرار می‌کردند هدف گلوله قرار دادند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، وقتی هم که خانواده کشته‌شدگان برای تحویل جسد عزیزان خود مراجعه کردند، مقامان ایران با این شرط حاضر به تحویل اجساد شدند که خانواده‌ها برای هر گلوله صدها دلار پول پرداخت کنند.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد سردار حیدر عباس‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان، و سرهنگ رضا پاپی، فرمانده نیروی انتظامی ماهشهر، به اتهام نقض گسترده و خشن حقوق بشر به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند.

این دو فرمانده نیروی انتظامی و اعضای خانواده آنها دیگر حق سفر به آمریکا ندارند و کلیه دارایی‌های احتمالی آنها در ایالات متحده مسدود می‌شود.از رادیوفردا

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …