ما درگیر یک جدال تمام عیار با حکومتیم

گفتگو با ناصر کشکولی دبیر تشکیلات کشوری آلمان

انترناسیونال: روز شنبه ٣١ اکتبر٢٠٢١ برابر با ٨ آبان ١٤٠٠ شانزدهمین کنفرانس سالانه تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری ایران با شرکت اعضا و کادرهای حزب در آلمان و تعدادی مهمان به صورت آنلاین برگزار شد. به این مناسبت گفتگوی کوتاهی داریم با دبیر تشکیلات آلمان، ناصر کشکولی.

ناصر کشکولی! اخیراً کنفرانس تشکیلات خارج کشور حزب در کشور آلمان برگزار شد، لطفا کمی از روند کنفرانس بگویید.

ناصر کشکولی: کنفرانس سالانه، نشست بزرگ تشکیلات آلمان است و همانطور که اطلاع دارید در آخر ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ تشکیل شد. کنفرانس ارزیابی و گزارش از دوره گذشته با مجموعه بزرگی از فعالیتهای سیاسی در عرصه های مختلف را ارائه داد که شامل سیاستها و جهت گیری ها و ایفای نقش موثر و دخالتگری در رویدادهای مهم ایران و در همین رابطه سازماندهی اکسیونهای متعدد علیه رژیم در کف خیابانهای آلمان توسط اعضای حزب کمونیست کارگری می شد و اعضای تشکیلات آلمان و شرکت کنندگان در رابطه با ارزیابی تشکیلات آلمان وارد بحث و گفتگو شدند. همچنین کنفرانس پلاتفرم آتی در جهت سازماندهی اعتراضات برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و جدال روزمره با اسلام سیاسی در عرصه های مختلف را مثل همیشه جزو برنامه تشکیلات آلمان قرار داد. نشست کنفرانس بعد از هشت ساعت با انتخاب کمیته جدید برای تشکیلات آلمان جلسه اش را پایان داد.

انترناسیونال: بر کدام وجه، سیاست های عمومی حزب در کنفرانس تاکید شد و چشم انداز دوره آینده فعالیت حزب در آلمان چه خواهد بود؟

ناصر کشکولی: سیاست حزب در آلمان علیه جمهوری اسلامی دیگر فقط از زاویه افشاگری نیست بلکه یک جدال و جنگ تمام عیار علیه حضور مقامات و نهادهایی است که رژیم را نمایندگی میکند. تحت تعقیب قرار دادن سران رژیم و محاکمه آنها در دستور کار ما قرار دارد. سفارتخانه ها و مساجد که مراکز تروریستی حکومت اسلامی هستند ، باید زیر فشار ما قرار گیرند و بسته شوند و همچنین مبارزه علیه سازش دولت های اروپایی و از جمله دولت آلمان با جنبش اسلام سیاسی جزو وظایف روتین ما تعریف شده است. دفاع از سکولاریسم و از دستاوردها و ارزش های اجتماعی بشر امروز و همچنین مدافع پرنسیب های یک جامعه آزاد در تقابل با ارتجاع مذهبی و اسلامی نیز جزو سیاست لاینفک ما است.

انترناسیونال: خب عموما کنفرانس های کشوری به صورت روتین و همیشگی وظایفی در دستور کار خود دارند. منجمله گزارش از فعالیت های یکسال گذشته، بحث وتبادل نظر بر سر مهمترین مسائل سیاسی و تصویب قرارها و پلان سال آتی و انتخابات کمیته کشوری و غیره. مهمترین تاکید کنفرانس برای دور آتی تشکیلات چه بود؟ آیا کنفرانس امسال تفاوت ویژه ای با کنفرانس های سال های گذشته داشت؟ اگر آری لطفا نام ببرید این ویژگی چه بود؟

ناصر کشکولی: پلاتفرم کنفرانس به دو بخش تقسیم میشود. سیاسی و تشکیلاتی .از آنجاییکه نقش دولت آلمان در اروپا کلیدی است، بنابراین وظیفه و نقش تشکیلات آلمان هم از نظر فعالیتهای سیاسی برجسته میشود. بایکوت رژیم جزء وظایف مهم و همیشگی ماست و بویژه بعد از اعدام نوید افکاری، با اعتراضات و مبارزات جامعه جهانی بایکوت سیاسی و اقتصادی و ورزشی این حکومت در اذهان عمومی به یک واقعیت تبدیل شد و مورد بحث و مجادله بر سر میز دولت های غرب و جامعه جهانی قرار گرفت. اما با گذشت زمان الان بدرجه ای میتوان گفت که موضوع بایکوت به کشوی میز سپرده شده است. اما ما با تلاش و مبارزه علیه جمهوری اسلامی و با برگزاری اکسیونهای متعدد در جبهه های مختلف دوباره این خواست واقعی را تبدیل به یک واقعیت مبرم روز تبدیل خواهیم کرد. زیرا این حکومت کثیف اسلامی در دنیا بسیار منزوی است و بخصوص که رئیس جمهورش یک قاتل شناخته شده است و جرات نمی کند از کشور خارج شود ، سیاست بایکوت جمهوری اسلامی کاملا در دوره آتی میتواند دوباره مطرح شود و از کشوی میز دولتهای اروپایی و آلمان بر سر میز مورد مجادله قرار بگیرد. مبارزه علیه اسلام سیاسی با وجود مینا احدی که نقش ویژه ای در این رابطه دارد، کماکان در دستور ما قرار دارد.

اما از نظر تشکیلاتی، حضور اعضای جوانان در نشست تشکیلات آلمان چشمگیر بود و همین جوانان که تا دیروز در خیابان های تهران و شیراز و اهواز علیه جمهوری اسلامی جنگیده اند و هرکدام از این اعضا دارای پایگاه اجتماعی در کوچه و شهر خودشان هستند و حالا به حزبشان پیوسته اند و از این طریق با شور و شوق مبارزه شان را به پیش میبرند و وجود این اعضای جدید، نمایانگر چهره یک حزب اجتماعی و پویا را به جامعه ترسیم میکند. یک نکته هم این بود که لازم است هرچه سریعتر این اعضا در یک مدرسه حزبی مورد آموزش سیاسی قرار بگیرند. از جمله مباحث کمونیسم کارگری، تاریخ حزب کمونیست کارگری، متون مارکسیستی و جزوات حزبی جزو آموزش سیاسی آنها باشد . بنابراین ابتکار عمل و خلاقیت های این نسل جوان حزب در آلمان، پشتوانه مهمی برای حزب است و فعالین جوان حزب لازم هست با مبانی و اهداف و سیاستها و شیوه های فعالیت حزب خود را آشنا سازند تا آماده تقبل مسئولیت های حزبی در این کشور باشند.

انترناسیونال : با تشکر از شما

انترناسیونال 946