مسئول فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی: نامه فوری به وزارت کشور ترکیه در مورد پرونده محمد مساعد خبرنگار ایرانی

رونوشت Ankara UNHCR

برطبق خبری که بعدازظهر روز دوشنبه 18 ژانویه به دفتر فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی رسیده است محمد مساعد خبرنگار ایرانی هنگام ورود به داخل خاک ترکیه توسط پلیس مرزی این کشور بازداشت شده و در خطر دیپورت به ایران قرار گرفته است.
محمد مساعد روزنامه نگار ایرانی درساعت اولیه بازداشت خود، در چند پیام که به بیرون مخابره کرده، گفته است در شهرمرزی وان توسط پلیس ترکیه بازداشت شده است.
این روزنامه‌ نگار در یک سال گذشته به دلیل گزارش‌ هایش درباره مفاسد اقتصادی، اعتراضات آبان ‌ماه و انتقاد از عملکرد جمهوری اسلامی در قبال کرونا دست‌ کم دو بار بازداشت شده و در شهریور امسال نیز توسط دادگاه انقلاب اسلامی به ۴ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد.
به اطلاع اداره مهاجرت و وزارت کشور ترکیه می رسانیم که خبر بازداشت و خطر بازگرداندن محمد مساعد در رسانه فارسی زبان خارج از کشور تا همینجا بازتاب گسترده ای داشته و مخالفین دولت ایران بشدت نگران بازگرداندن این خبرنگار به ایران هستند.
سال گذشته پلیس ترکیه محمد رجبی و سعید تمجیدی دو تن از معترضان آبان ماه خونین 98 را از ترکیه به ایران دیپورت کرد که جمهوری اسلامی برای آنها حکم اعدام صادر کرد. امیدواریم این تجربه تلخ تکرار نشود و درخواست پناهندگی محمد مساعد پذیرفته شود.

مسئول فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی
۱۸ ژانویه ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …