ناوشکن‌های آمریکایی در دو سوی تنگه هرمز مستقر شدند

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به حضور نظامی آمریکا در منطقه پرداخته و می‌گوید هرچند این حضور با هدف بازدارندگی است، ولی احتمال مناقشه را هم بالا برده است. آمریکا ناوشکن‌های موشک‌انداز کلاس «آرلی برک» که به موشک‌های هدایت شونده مسلح هستند را در دو سوی تنگه هرمز مستقر کرده است.

این گزارش که روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه منتشر شده می‌گوید عملیات سنتینل (گذربان) که به رهبری آمریکا اجرا شده، برای افزایش امینت دریانوردی است و شامل تجسس و ردیابی در تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب می‌شود.

جاشوا فری، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین، می‌گوید این عملیات به کشورها اجازه می‌دهد کشتی‌های تجاری خود را اسکورت کنند.

تا این لحظه استرالیا، بحرین، و بریتانیا اعلام کرده‌اند در عملیات سنتینل مشارکت می‌کنند. هند به صورت مستقل و بدون حضور در این ائتلاف کشتی‌های تجاری خود را اسکورت می‌کند و چین هم گفته احتمال دارد در این زمینه اقدام کند.

جاشوا فری افزود آمریکا ناوشکن‌های موشک‌انداز کلاس «آرلی برک» را که به موشک‌های هدایت شونده مسلح هستند و هرگونه حرکت غیرمعمول را رصد می‌کنند، در دو سوی تنگه هرمز مستقر کرده است و همچنین هواپیما و پهپادها بر فراز تنگه هرمز رصد اوضاع را برعهده دارند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …