« نه» مردم عراق به مضحکه انتخابات حکومتی!

رسانه های عراقی به نقل از کمیسیون عالی انتخابات دولت عراق، میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی را ٤١ درصد اعلام کرده و گفته اند تعداد رای‌ دهندگان نیزبه ٩ میلیون و ٧٧ هزار نفر رسیده است. مسئولان برگزاری انتخابات همچنین گفته‌اند اعلام نتایج نهایی حدود ١٠ روز به درازا خواهد کشید. نیروهای اپوزیسیون میگویند میزان مشارکت حداکثر بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بوده است. مردم رایشان را همزمان با نمایش انتخابات، با تظاهرات علیه حکومت فاسد عراق در خیابان های چندین شهر نشان دادند.

لازم به توضیح است درهفته های اخیر گزارشات زیادی از عدم استقبال مردم از انتخابات قلابی، تحریم و عدم اعتماد به حکومت فعلی و نداشتن امید به تغییر توسط حاکمان، وسیعا در مدیای اجتماعی و رسانه ها منتشر شد.

همزمان با نمایش انتخاباتی مردم در چندین شهرعراق دست به تظاهرات ضد حکومتی زدند و علاوه بر خواست های بحق خود برای آزادی وامنیت و رفاه و سکولاریسم، خواهان بیرون انداختن تروریست های وابسته به جمهوری اسلامی و قطع دخالت آنان در امور عراق هستند.

دست مذهب و قوم گرایی از زندگی و سرنوشت سیاسی مردم عراق باید قطع شود. نه قومی نه مذهبی، حکومتب سکولار و انسانی! این حق مسلم مردم عراق است که از آزادی، امنیت، رفاه و یک زندگی با استانداردهای مدرن و با تمام امکانات امروزی داشته باشند.

محمد شکوهی

11 اکتبر 2021

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …