پیام اصغر کریمی به سربازان،پادگان ها را ترک کنید!

در روزهای گذشته خبرهای متعددی از فرار شما سربازان از پادگانها منتشر شده است. ویروس کرونا در پادگانها شیوع پیدا کرده، تعدادی از سربازان به آن مبتلا شده اند و گفته میشود که تعدادی از سربازان متاسفانه جانشان را از دست داده اند. فرماندهان و مقامات حکومت طبق معمول شیوع کرونا در پادگانها را کتمان میکنند. توجیهشان این است که مرزها را نمیتوان خالی کرد و حفاظت از آسمان کشور و مرزهای دریایی را نمیتوان تعطیل کرد. در واقع دارند میگویند جان سرباز مهم نیست دفاع از مرزها مهم است. سربازان در مقابل این وضعیت شروع به ترک پادگانها کرده اند و در برخی جاها خانواده های سربازان که نگران عزیزانشان هستند دست به تجمع زده اند.

روشن است که تمام مراکز تجمع محل محل مستعدی برای شیوع سریع کرونا است و بسرعت میتواند به یک فاجعه تبدیل شود. در زندان ها هم که محل تجمع است و کرونا به آنجا سرایت کرده، جمهوری اسلامی حاضر به تعطیل آنها نشده و در نتیجه خود زندانیان دست به شورش زده اند و تلاش میکنند با فرار جان خود را حفظ کنند. سربازان هم طبیعی است که دست به فرار بزنند که خود را نجات بدهند و امیدوارم در روزهای آینده فرار از پادگان ها هرچه بیشتر وسعت پیدا کند.

دفاع از مرزها و خطر جنگ بهانه است. اولا قرار نیست جنگی بشود ثانیا هر جنگی هم بشود یک پای آن خود جمهوری اسلامی است و سوم اینکه سربازان هیچ منفعتی در دفاع از مرزها و در واقع دفاع از منفعت مفتخورها و میلیاردرهای حاکم ندارند. اگر هم جنگی بشود اجازه بدهید دفاع از مرزها را به آیت الله ها و آقازاده ها و فرماندهان و مقامات حکومت بسپاریم. میگویند مراقبت از آسمان کشور. اینرا حکومتی میگوید که همین سه ماه قبل عامدانه به هواپیمای مسافربری شلیک کرد و ۱۷۶ انسان را به قتل رساند. دفاع از مرز توجیهات حکومت است که سربازان را همچنان و در شرایطی که روزبروز خطر کرونا بیشتر میشود در پادگان ها نگهدارند.

پادگانها از نظر بهداشتی بسیار وضعیت اسفباری دارند. آشپزخانه هایشان کثیف، سلف سرویس شان کثیف توالت ها کثیف و بهداری های آنها فاقد کوچکترین امکانات درمان هستند. قبل از کرونا هم شما سربازان جزو محرومترین بخش جامعه بودید. خانواده های شما هم تماما کارگر و زحمتکش و دستفروش و غیره هستند که در بدترین شرایط زندگی میکنند. حکومت کوچکترین ارزشی برای جان شما قائل نیست قبل از کرونا هم قائل نبود. سربازانی هم که در روزهای گذشته علائم کرونا داشته اند را فرماندهان میگویند آنفلوانزا داشته اند. گویا سربازان رویین تن هستند و در مقابل کرونا مصونیت دارند. این رفتار جنایتکارانه حکومت با سربازان است و وظیفه خود شما سربازان است که از جان خودتان مراقبت کنید و پادگان ها را ترک کنید. وظیفه خانواده های شما است که از شما حمایت کنند. و وظیفه مردم است که به هر شکللی که میتوانند از سربازان دفاع کنند. یا حکومت باید پادگانها را تعطیل کند و یا تنها راه مقابل شما ترک پادگان ها است و هر مقدار فرار بیشتر باشد پیگرد و اذیت و آزار و مجازات شما برای حکومت دشوارتر و غیر عملی تر میشود.

سربازان را فرامیخوانیم که پادگان ها را ترک کنند و دفاع از مرزها را به مفتخوران و جنایتکاران بسپارند. جان شما ارزشمندتر از منفعت اقلیت مفتخور حاکم است. هرچه زودتر پادگان ها را ترک کنید قبل از اینکه کرونا بیشتر شیوع پیدا کند و بیشتر جان شما را بگیرد.

انترناسیونال 862

اینرا هم بخوانید

حکومت در حال زوال و شرایط استخدام – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …