کار کار انگلیس است!

صفوف حکومت بهم ریخته است. پرت و پلا می گویند. سران و مسئولین نظام هر کدام یک حرفی در باره منشاء اعتراضات میزنند. یکی میگوید دار و دسته احمدی نژاد شروع کرد، یکی میگوید شروع کننده علم الهدا بوده، رئیس دولت هم که میگوید کار عربستان سعودی است و … . اعتراضات مردم به پرت و پلا گویی شان کشانده است. شاید هم آخر سر معلوم شود که کار کار انگلیس است!

سی و نه سال تحمیل فقر و فلاکت و سرکوب و تحقیر منشاء این اعتراضات است. راه این اعتراضات را هم تلاش های پیگیر، مستمر و فداکاریهای کارگران، معلمان، بازنشستگان و دانشجویان در سالهای اخیر و با هزینه زیاد هموار کرده است. درود بر همه فعالین جنبش های اجتماعی و مبارزینی که این اعتراضات را زمینه سازی کردند.

حکومت گیج شده است. میخواهند با اعتراضات مقابله کنند اما مانده اند که چکار کنند. نیروهای سرکوب روحیه هایشان ضعیف شده است، اما ممکن است دست به خشونت بیشتر بزنند. میگویند سپاه هنوز وارد صحنه نشده است و برخی از مطبوعات آن را در بوق میکنند. میخواهند مردم را مرعوب کنند.

باید با قدرت ادامه داد. اعتراضات باید گسترده تر شود. گستردگی اعتراضات تضمین پیروزی آن است. و نه فقط گسترش اعتراضات بلکه اعتصاب عمومی باید سازمان داده شود. گسترش اعتراضات و اعتصاب عمومی صفوف رژیم را فلج میکند؛ نیروهای سرکوب را از کار می اندازد و پایان کار رژیم را نزدیک می کند. پیروزی از آن مردم است.

اینرا هم بخوانید

یارانه های نقدی و چند معما

محمدرضا میر تاج الدینی رئیس کمیته هدفمندی کمسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس از افزایش تقریبا …