کرونا در شهرهای کردستان و راههای مقابله با آن

دور دوم کرونا در حال گسترش است، رژیم اسلامی باز هم در حال لاپوشانی، انکار و بی توجهی به زندگی اکثریت مردم و میلیونها خانواده کارگری در حال تحمل فقر، بیکاری و گرسنگی بیشتر است. در چنین شرایطی و هنگامی که مردم آخرین چندرقازهای زندگیشان را در یک ماه و نیم گذشته صرف کرده اند، در شرایطی که بجای تامین کامل زندگی مردم، رژیم اسلامی پیشنهاد ناچیز یک میلیون تومانی، تنها به تعداد سه میلیون نفر را می دهد و البته آنهم با کسری ماهانه از یارانه های ناچیزشان.

حکومت اسلامی در بی مسولیتی کامل در قبال شهروندان جامعه روز ۲۵ فروردین دستور بازگشائی بسیاری از مراکز خرید و کار را می دهد و مردم فقر زده بناچار راهی مراکز کار، خیابانها و بازارها می شوند و همین بی مسولیتی دولت شروع دور دوم کرونا و کشتار وسیعتر را بدنبال خواهد داشت و همین گزارشات سانسور شده خود حکومت دروغ و ریای اسلامی در سطح استانها حكایت از گسترش روز افزون کرونا را دارد.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تا روز دوشنبه هشتم اردیبهشت، آمار مبتلایان و جانباختگان کوید ۱۹ از این قرار است.  سنندج ۲۸۵ مبتلا و ۲۰ نفر جانباخته، سقز ۲۸۳ مبتلا و ۳۲ جانباخته، بانه ۱۴۶ مبتلا و ۱۶ جانباخته، قروه ۹۷ مبتلا و ۱۹ جانباخته، دیواندره ۷۶ نفر و ۴ جانباخته،  مریوان ۷۰ نفر مبتلا و ۶ جانباخته، کامیاران ۶۳ نفر مبتلا و ۹ جانباخته، دهگلان ۶۱ نفر و دو نفر جانباخته، بیجار ۵۰ نفر و ۸ جانباخته و سروآباد با ۲۰ نفر مبتلا.

طبق همین گزارش آمار رسمی کل مبتلایان استان کردستان تا روز نهم اردیبهشت به ۱۱۵۱ رسیده و جانباختگان به ۱۱۶ نفر و همین آمار نشان می دهد که از میان کل ۲۸۷۰ نفر آزمایش شده بیش از ۴۰ درصد از آنان به کرونا مبتلا بوده اند.

از طرف دیگر نهادهای مردمی مقابله با کرونا در بسیاری از شهر و روستاهای کردستان همچنان با از خود گذشتی مشغول تلاش برای مهار کرونا هستند. طبق گزارشهای منتشره در باره فعالیت نهادهای مردمی مبارزه با کرونا در همین هفته کمیته محلات پیرانشهر اقدام به توضیح پکج های مواد عذائی شامل تعدادی از اقلام ضروری مورد نیاز ده خانوار و همچنین کمک مالی نقدی به تعدادی و تلاش برای بخشش اجاره های معوقه برخی از مستاجران و تمدید قرارداد واحدهای مسکونی از سوی مستاجرین صورت گرفته. همچنین واحد مردمی محله گریاشان در شهر سنندج به ضد عفونی و گندزدائی این محله پرداختند. از طرف دیگر روز سوم اردیبهشت کمیته مردمی شهرک کانی دینار و جوجه سازی در نزدیکی شهر مریوان با کمک کمیته مردمی محلات مریوان شروع به فعالیت کردند و جوانان این شهرکها به گندزدائی و ضد عفونی کردن محلات پرداختند. حكومت دزدان و قاتلان اسلامی در شرایطی که به خواسته های رفاهی و معیشتی مردم سراسر کشور جواب سربالا می دهد و مسئولیتی نمی پذیرد، تنها یک قلم از دزدیهای آقازاده ها و حكومت دزدان، ناپدیدی ۵ میلیون دلار است که همین رقم می تواند زندگی میلیونها نفر را برای ماهها تامین کند. 

یدی محمودی

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

Yadi.mahmodi@gmail.comTelegram: @YadiNar

ایسکرا  ۱۰۳۸

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل