حکم اعدام عباس دریس از معترضین آبان ۹۸ باید فورا ملغی شود!

جمهوری اسلامی می خواهد بار دیگر بخت خود را بیازماید و یکی از معترضین آبان ۹۸ را اعدام کند. بار قبل وقتی که رژیم اسلامی حکم اعدام سه تن از معترضین آبان را صادر کرد با چنان اعتراضی روبرو شد که مجبور به لغو احکام اعدام آنها گردید و عملا شکست خورد.

اینبار قرعه به نام عباس دریس افتاده است که در اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت شد. عباس دریس متولد ۱۳۵۲ در آبادان است. منابع خبری نوشته‌اند که او دو یا سه فرزند دارد. برادر وی بنام محسن دریس، یکی دیگر از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸ در ماهشهر، نیز به حبس ابد محکوم شده است.

همسر عباس دریس پس از صدور حکم اعدام برای همسرش و پیگیری‌های بسیار بر اثر فشار وارده دچار سکته مغزی شده و چهار ماه پیش جان خود را از دست داد.

بنا به اخبار منتشر شده حکم اعدام عباس دریس و حبس ابد محسن دریس بطور شفاهی به خانواده آنها اعلام شده است.

کمیته بین المللی علیه اعدام همگان را فرامی خواند که برای لغو حکم اعدام عباس دریس دست به اعتراض بزنند و اجازه ندهند رژیم اسلامی دست به جنایتی تازه ای بزند. تجربه نجات چند تن از معترضین سالهای ۹۸ و۹۶ از اعدام به همه ما نشان می دهد که با اتکا به نیروی اتحاد جمعی خود می توانیم رژیم اسلامی را وادار به عقب نشینی کنیم. ما بویژه مردم شهرهای جنوب کشور را فرا می خوانیم که به هر شکل مناسب علیه خطر اعدام عباس دریس اعتراض کنند. در شبکه های اجتماعی با هشتگ های مناسب خواهان لغو اعدام عباس دریس شویم. با اعتراض گسترده علیه احکام اعدام در مقابل جنایات جمهوری اسلامی بایستیم و به عمر حکومت اعدام در ایران پایان دهیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۷ آذر ۱۴۰۰- ۸ دسامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

صدیقه وسمقی در زندان بینایی خود را از دست داده و با مشکل قلبی مواجه است

همسر صدیقه وسمقی می‌گوید حال این زندانی سیاسی در زندان «مناسب نیست» و او «علاوه …