یاری دیگر از میان ما رفت، مجید حجت پناه منتظری درگذشت!

دوست و یار دیرین مان، مجید حجت پناه منتظری پس از سالها جدال با بیماری سرطان،پنجشنبه6 آذر در سن 63 سالگی در کرج درگذشت.
مجید پس از انقلاب 57 فعالانه علیه تبعیض و بی عدالتی ها مبارزه کرد و بعد از تشکیل اتحاد مبارزان کمونیست به صفوف این سازمان پیوست. او در سال 61 در اصفهان دستگیر و بنحو وحشیانه و بی رحمانه ای شکنجه شد.
وی در سال 66 و پس از تحمل پنج سال حبس و فشارهای طاقت فرسای زندان در آن دوران، آزاد شد، اما پس از آزادی نیز بواسطه محرومیت هایی که به زندانیان سیاسی تحمیل میکردند، او نیز با سختی ها و دشواریهایی بسیار مواجه شد.
همسر و فرزند خردسالشان نیز بواسطه زندانی بودن او سالهای بسیار سختی را گذراندند و تحت محرومیت ها و فشارهای بسیار قرار داشتند.
تبعات ویرانگر و غیرقابل بازگشت سرکوب های سبعانه دهه 60زندگی صدها هزار فعال سیاسی و خانواده های آنها را از روند نرمال جامعه متفاوت کرد. نتایج زیانبار آن سرکوب ها تا پایان عمر همراه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها باقی میماند.
ویرانگری جمهوری اسلامی و تباه کردن زندگی یک نسل از انقلابیون آن دوران بعنوان سیاه ترین بخش کارنامه حکومت فراموش نخواهد شد.
ماتعدادی از یاران و همسنگران مجید از دورانی که دوش بدوش هم علیه تبعیض و بی عدالتی سالها در کنار هم بودیم، یاد عزیز و مهربانش را گرامی میداریم و به همسر و فرزندانش و همه بازماندگان و دوستانش، در گذشت او را صمیمانه تسلیت میگوییم.
از طرف جمعی از دوستان و یاران مجید
خلیل ایرانپور (خلیل کیوان)

اینرا هم بخوانید

یارانه های نقدی و چند معما

محمدرضا میر تاج الدینی رئیس کمیته هدفمندی کمسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس از افزایش تقریبا …