احمدی‌نژاد و دستگاه قضا!

تک تک سران جمهوری اسلامی به رفتن حکومتشان واقف اند و هر کدام نگرانی خود را بشکل خاص خود بروز می‌دهند.  یکی از ترس«ریخته شدن به دریا» حرف میزند، یکی از مواجهه «کستی دربداغون با طوفان بد» هراسناک است، یکی هر شب آیت الکرسی میخواند و به اطراف خود فوت می‌کند و یکی دیگر هم، مثل همین احمدی‌نژاد، ادای «من نبودم، من ندیدم» از خود درمی‌آورد.
ادای جدید مردی که بمدت ۸ سال ریاست دولت جنایت اسلامی را بعهده داشته و به این اعتبار مسلما خود یکی از آن سران حکومت اسلامی است که در دادگاه های مردمی بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی به محاکمه کشیده خواهند شد، این است که میخواهد بجای نشستن در صندلی متهم در صندلی شاکیان و قضاوت کنندگان بنشیند.  این «منتظر الظهور منجی» اخیرأ گفته که «به_زودی، همه مسئولان قضائی، به ویژه رئیس دستگاه قضا، طبق مبانی حقوقی و در “دستگاه قضائی عدالت‌محور”، بازخواست می‌شوند.»
ولی جواب مردم ایران به احمدی‌نژاد و همکاران شان این است که، کور خواندید، این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست.  شما و همقطاران شما به اندازه کافی در صندلی قضا نشسته‌اید.  «دستگاه عدالت محور» شما هزاران انسان را بدار زده، صدها زن را سنگسار کرده، دست و پا بریده و صدها هزار خانواده را به سوگ نشانده. دستگاه شما کارگران حق طلب را به شلاق و شکنجه کشیده، معلمان عدالت‌خواه را روانه زندان و تیمارستان کرده، آزادیخواهان را به حبس های طویل المدت محکوم کرده، کودکان را به تن فروشی و جوانان را به خودکشی کشانده،  صدها و هزاران انسان را به کارتون خوابی و گورخوابی، زندگی میلیونها انسان را به زیر خط فقر و یک جامعه ۸۰ میلیونی را بمدت چهل سال به اطاعت از قوانین متحجر اسلامی محکوم کرده است.  «مهلت انقضا» دستگاه خالی از عدالت و پر از خون شما به پایان رسیده و مهر باطل خورده است.
مردم ایران دیگر بپا خواسته اند. دستگاه شما در حال فروریختن است.
 
ولی مردم ایران شماها را نه به دریا خواهند ریخت و نه بدار خواهند کشید. آنها بلافاصله بعد از سرنگون کردن حکومت چهل ساله تان همه سران جمهوری اسلامی را بازداشت و در دادگاه های علنی، و البته عادلانه، به محاکمه خواهند کشید. و آقای احمدی‌نژاد مطمعنن یکی از آنها خواهد بود.
 
جلیل جلیلی
لندن ۱۱ نوامبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

بحثى در رابطه با مقوله انقلاب و انقلاب جارى در ايران- جلیل جلیلی

مقدمه: بحثهاى زياد و نظرات گوناگونى در مورد انقلاب، بويزه انقلاب جارى در ايران، در …