تجمع کارگران قند یاسوج به همراه خانوادهایشان

روز گذشته گروهی ازکارگران اخراجی و بازنشسته کارخانه قند یاسوج به همراه خانوادهایشان در اعتراض به آنچه بی توجه ای کارفرمای کارخانه به پرداخت مطالبات شان می خواندند مقابل ساختمان استانداری کهکیلویه وبویر احمد تجمع کردند.

 روز گذشته چهارشنبه (۳۰ فروردین ماه) کارگران معترض قند یاسوج که تعدادشان نزدیک به ۱۰۰ نفر با خانواده‌هایشان برآورد می‌شود با تجمع در مقابل ساختمان استانداری کهکیلویه و بویراحمد خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

از قرار معلوم حدود ۱۳۰ نفر از کارگر اخراجی و بازنشسته در کارخانه  «قند یاسوج» از حدودا دو سال پیش بدنبال مطالبات مزدی وسنواتی خود هستند که هنوز محقق نشده است.

درعین حال یکی از اصلی‌ترین مطالبات این دسته از کارگران کارخانه  قند یاسوج که باعث تجمع روز گذشته آنان به همراه خانواده هایشان شده است؛ تخلیه واحدهای مسکونی سازمانی این کارخانه است که کارگران موردنظر از سالها قبل ساکن آن هستند.

این کارگران می‌گویند اخیرا کارفرمای این کارخانه برای گروهی از کارگران ساکن در خانه‌های سازمانی کارخانه اخطاریه تخلیه فرستاده است به همین با مراجعه به استانداری از مسئولان این نهاد دولتی می‌خواهیم به مشکلاتمان رسیدگی کنند.ایلنا

اینرا هم بخوانید

کمیسر عالی حقوق بشر خواستار پایان خشونت جنسیتی و لغو حکم توماج صالحی در ایران شد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای «سرکوب خشونت‌آمیز» زنان و دختران در …